دکتر محسن رعنایی روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: از مجموع این میزان ۷۵ میلیارد ریال برای حوزه دولتی و دانشگاهی، ۲۹ میلیارد ریال مربوط به بخش خصوصی، ۳۶ میلیارد ریال در حوزه روستایی و عشایری و مابقی نیز مربوط به طرح پزشک خانواده بوده است.

وی افزود: مطالبات سال ۹۷ پزشکان تا پایان آذرماه و دیماه، داروسازان و آزمایشگاه ها تا پایان آذر و رادیولوژیست ها تا پایان دیماه پرداخت شده است و مطالبات پزشکان، رادیولوژی ها و آزمایشگاه ها در سال ۹۸ نیز تا پایان اردیبهشت امسال پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: مطالبات داروسازان نیز تا خردادماه پرداخت شده که شامل ۷۵ درصد عملکرد آنان در این ماه است و ۹۰ درصد مطالبات طرح پزشک خانواده نیز تا خردادماه امسال تسویه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: ۹۰ درصد مطالبان پزشکان شهرستان اسفراین نیز که از طریق نسخه الکترونیکی با این اداره همکاری کرده اند، پرداخت شده است.

رعنایی در بخش دیگری از سخنانش بر اجرای طرح پرونده الکترونیکی بیماران بستری نیز تاکید کرد و افزود: این طرح به صورت پایلوت در استان اصفهان اجرا شد که هم اکنون در ۶ استان کشور نیز به صورت آزمایشی به اجرا درآمده و در خراسان شمالی نیز بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد و امام خمینی (ره) اسفراین اکنون مجری این طرح هستند که تا پایان امسال به تمام بیمارستان های استان تسری پیدا خواهد کرد.

۵۵ درصد مددجویان کمیته امداد دفترچه بیمه خود را نگرفتند 

رعنایی با بیان اینکه ۵۵ درصد مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خیمنی (ره) این استان هنوز دفترچه بیمه سلامت خود را دریافت نکرده اند، گفت: ۳۳ دفتر پیشخوان آماده ارائه خدمت به این مددجویان هستند و از آنان می خواهیم قبل از نیاز اقدام به این امر کنند.

وی اظهار داشت: ۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد طبق تفاهم نامه ای خدمات بیمه ای را از این سازمان دریافت می کنند که تاکنون تنها ۶ هزار و ۷۹۸ نفر دفترچه نگرفته اند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: طبق تفاهم نامه ای، خود مددجویان زندانی که زیر پوشش هیچ بیمه ای به همراه همسر و فرزندانشان در زمان بستری از خدمات بیمه سلامت برخوردار می شوند.

مجهول الهویه ها بیمه سلامت می شوند 

رعنایی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مجهول الهویه ها نیز از خدمات بیمه سلامت برخوردار می شوند، افزود: با بهزیستی در این خصوص تفاهم نامه ای بسته شده و این اداره برای این افراد نام، شناسنامه و کد ملی صادر می کند و امسال هفت نفر از بهزیستی به این اداره کل برای دریافت خدمات معرفی شده اند.

خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۴ هزار نفری ۶۰۵ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت دارد.

۳۰۰۷/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.