به گزارش ایرنا علی اربابی روز شنبه در دیدار مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با نماینده ولی فقیه در استان افزود: یکی از دغدغه های مهم سازمان بیمه سلامت هم پوشانی بیمه هاست که این موضوع از سال گذشته به جد مورد توجه قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت سالانه در سطح یک و دو، حدود 170 میلیارد تومان در استان هزینه می کند که از این میزان 150 میلیارد تومان در بخش دولتی و مابقی در بخش خصوصی است.
وی بیان کرد: اکنون 65 درصد جمعیت استان ( 470 هزار نفر) زیر پوشش بیمه سلامت بوده که به طور عمده از اقشار آسیب پذیر هستند.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: از این تعداد بیش از 400 هزار نفر از خدمات رایگان بیمه سلامت بهره مند بوده که بیشتر در روستاها یا حاشیه شهرها ساکن هستند.
وی عنوان کرد: اکنون 650 نفر از افراد تحت پوشش بیمه سلامت در استان بیماران خاص هستند که 100 درصد هزینه های درمان این افراد نیز توسط بیمه پرداخت می شود.
اربابی با بیان اینکه یکهزار نفر از اتباع خارجی در استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند یادآور شد: تعدادی از این افراد نیز جزو بیماران خاص هستند و از خدمات بیمه سلامت رایگان برخوردار می شوند.
وی گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که بین کمیته امداد امام (ره) و سازمان بیمه سلامت منعقد شد سال 98 بیمه افراد تحت پوشش کمیته امداد نیز به سازمان بیمه سلامت محول شد.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.