به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در دیدار «طاهر موهبتی» مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: اصل احسان یکی از احساس های فطری انسان شمرده می شود به طوری که نه به انسان بلکه اگر به موجود دیگری احسان کند، خودش لذت می برد.
وی گفت: بیش از اینکه یک فرد ضعیف به احسان نیاز داشته باشد، یک فرد قوی نیز می تواند دست ضعیفی را بگیرد و به او احسان کند، این در شرایطی است که فطرت انسان دچار تغییر نشده باشد.
امام جمعه بیرجند اظهار داشت: لذت احسان به قشرهایی که به نحوی محروم و ضعیف شمرده می شوند بیشتر از قشرهای غیر مستحق است.
وی تصریح کرد: چارچوب سازمان بیمه سلامت مبتنی بر یکسری نداهای فطری است که در تشکیل جامعه بشری به صورت یک سازمان در می آید اما باید از این فرصت استفاده شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: سازمان بیمه سلامت در چارچوب قانون و اعتباراتی که دارد، می تواند اقدامات شایسته ای را انجام دهد و در کنار آن شیوه های اجرایی و برخورد با افراد را نیز رعایت کند.
وی یادآور شد: قانون در چارچوبی به عنوان یک فلسفه خاص سازمان بیمه سلامت را راه اندازی کرده لذا ممکن است افراد دیگری بخواهند از آن استفاده کنند که در قانون گنجانده نشده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در گذشته شناسایی افراد و جایگاه ها به دلیل کمبود امکانات مشکل بود اما اکنون با استفاده از امکانات گسترده ای که وجود دارد می توان حق را در اختیار مستحق قرار داد.
وی افزود: امروز می توان با استفاده از ابزار و امکانات موجود افرادی را که با هر عنوان می خواهند سوءاستفاده کنند، شناسایی کرد تا حقی که برای یک مستحق در نظر گرفته شده به غیرمستحق اعطا نشود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: اگر انگیزه فرد قوی باشد و انجام امور غیر از جنبه اداری، دارای روحیه اخلاص و خدمتگزاری باشد می توان قصد قربت کرد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.