به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در نشست بررسی ارائه گزارش عوامل کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی که استاندار نیز حضور داشت، افزود: برگزاری یادواره شهدا برای حفظ مقام شهید ارزشمند است و پیام این عزیزان را به نسل های آینده منتقل می کند.
وی بیان کرد: برای شناخت ماهیت شهید و شهادت جملات و نکات مهمی مطرح شده و شهید کسی است که زندگی اش حساب شده و دقیق است.
امام جمعه بیرجند اظهار داشت: اگر به فلسفه اصل خلقت انسان برگردیم سئوالی که گاهی مطرح می شود این است که قبل از خلقت انسان موجودات دیگر هم وجود داشتند و چه نیازی به خلق انسان بود و این سئوالی بود که فرشتگان پرسیدند.
وی افزود: سخن در خلیفه اللهی خلقت انسان است و انسان با همه موجودات دیگر فرق دارد چون حامل امانت الهی، خلقت الهی و علم الهی است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: انسان گاهی با ناسپاسی جایگاه خود را متزلزل کرده و گاهی از هر حیوانی پست تر است لذا ارزش حیات ما مطلق نیست و مقید است، اینکه چند روزی در این دنیا زندگی کنیم و بی هدف باشد درست نیست.
وی تصریح کرد: معنای شهید و شهادت این است که براساس آموزه ها، حکمت الهی جایگاهی دارد و آن خلقت الهی است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: شهید یعنی کسی که کارش حساب شده باشد و حقیقت زندگی و نقشه راه که بشر باید به آن برسد را در نظر دارد و ما کوچک تر از آن هستیم که مفهوم شهادت را بدانیم.
وی اظهار داشت: مقام شهید و شهادت از همه محاسبات روزمره ما خارج است و هر کسی هم توفیق درک مفهوم شهادت را پیدا نمی کند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: اقدام دست اندرکاران کنگره ملی 2 هزار شهید استان برای حفظ مقام رفیع شهید ارزشمند بوده، چون نسل آینده را تربیت می کند و جایگاه مخصوص به خود را دارد که ارزش آن کمتر از شهادت نیست.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.