به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در خطبه های نماز عید قربان در بیرجند افزود: عید قربان تجلی نماز است و پس از آن زکات، روزه و حج اگر با بصیرت صورت نگیرد نوعی بت پرستی خواهد بود.
وی ادامه داد: به حتم جامعه ای توانمند می شود که دارای ثروت ملی باشد و بتواند از لحاظ اقتصادی عرض اندام کند که با زکات محقق می شود و روزه هم از آنجا که تجلی بیرونی ندارد و یک خودسازی دورنی است قطعا اگر در راه خدا نباشد باز هم همانند حج بی بصیرت نوعی بت پرستی خواهد بود.
امام جمعه بیرجند اظهار داشت: به حتم ولایت و امامت امت اسلامی باید در دست کسانی باشد که خداوند آنها را برگزیده است و گرنه نماز خواندن پشت سر یک ظالم اطاعت از طاغوت است.
به گفته وی در قرآن مجید امامت و ولایت در 2 نوع آمده است امامتی که تابلوی هدایت و امامتی که تابلوی جهنم است و در تاریخ هم به کرات مشاهده کرده ایم.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: کسانی که امروز خود را خادم الحرمین می دانند با ظلم و ستمی که به دیگر کشور های اسلامی می کنند مسلم مجریان دستورات کفاری هستند که آنها را گاو شیرده می نامند و تابلوی جهنمی هستند.
وی یادآور شد: خداوند متعال پیامبران را برگزید و آنها را برای هدایت بشر فرستاد و پس از آنها هم دستورات خداوند به افرادی واقف به دستورات دین محول شد که بهترین جلوه اش حضور معصومین(ع) است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: خداوند منان در سلسله مراتب برای مرکز صدور دستور، شرایط خاصی قرار داده که چه در حضور ائمه (ع) و چه در زمان غیبت در بحث های کلامی و اعتقادی و در بحث های فلسفی مستدل بیان شده است.
وی اضافه کرد: در این سلسله مراتب آمده است که مرکز صدور دستور خداست و آنچه پیغمبران بر آن منصوب شدند اجرای عدالت است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه مرکز صدور دستور در نظام های سکولاریسم بر عکس است، افزود: طاغوتیان در این نظام ها به اسم دین به دنبال مسایل نفسانی هستند و برای اینکه جامعه را اغنا کنند فردی را به عنوان مفتی قرار می دهند و بر اساس خواسته هایشان فتاوای غیر دینی صادر می کنند.
وی تصریح کرد: امروزه در سراسر جهان از این مفتی ها فراوان هستند کسانی که خود را عالم دین می دانند اما باید از آنها پرسید که آیا ریختن خون و تجاوز به مسلمانان در ماه حرام جایز است.
به گزارش ایرنا نماز عید سعید قربان امروز( چهارشنبه) در 11 شهرستان استان برگزار شد.
3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.