به گزارش ایرنا معصومه ابتکار روز دوشنبه در جمع خبرنگاران خراسان شمالی از اجرای طرح آموزش زنان روستایی و عشایری با همکاری نهضت سوادآموزی با هدف نبود هیچ دختر بازمانده از تحصیل در کشور خبر داد.
وی افزود: هم اینک این مساله در برخی مناطق مرزی و روستایی مشاهده می شود که نیازمند برنامه ریزی برای کاهش این درصد هستیم.
وی با بیان اینکه حتی یک دختر بازمانده از تحصیل نیز برای ما اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا هیچ دختر و پسری از تحصیل باز نماند.
ابتکار با اشاره به توجه دولت به امر توانافزایی زنانی که نیازمند کار و اشتغال و کسب مهارت هستند، اظهار داشت: طرح مهارت افزایی زنان سرپرست خانوار در مناطق پرآسیب از مرحله آموزش و ارتقای مهارت های عمومی تا بازاریابی و فروش کالا و خدمات نیز در حال اجرا است.
وی به اجرای طرح تاب آوری زنان در خراسان شمالی نیز اشاره کرد و گفت: امسال نیز این طرح در گستره وسیع تر اجرا می شود و مشارکت سازمان های مردم نهاد نیز در آن بسیار مورد توجه است.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده یادآور شد: اخیرا نیز نشستی برای ارتقای توان سازمان های مردم نهاد و حضور بهتر آنها در عرصه های اجتماعی ارائه شده که مورد حمایت قرار می گیرد.
وی از خراسان شمالی به عنوان استانی با زیرساخت های خوب و سرمایه انسانی بسیار ارزشمند یاد کرد و افزود: با توجه به ظرفیت های این استان، طرح تدوین سند ارتقای وضعیت زنان استان در آن اجرایی می شود.
معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری که امروز به استان خراسان شمالی سفر کرده علاوه بر حضور در جمع مدیران و مسئولان سازمان های مردم نهاد مرتبط با حوزه زنان خراسان شمالی و نیز شورای برنامه ریزی این استان از طرح بانوی آب رونمایی کرد.

بازدید از بند نسوان زندان بجنورد و نیز طرح های اشتغال بانوان در شهرستان های شیروان و فاروج از دیگر برنامه هایی است که برای وی در این سفر یک روزه در نظر گرفته شده است.

ط/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.