استاندار خراسان شمالی گفت: مصوبات اجرا نشده سفر پیشین رئیس دولت تدبیر و امید به خراسان شمالی جزء مصوبات جدید سفر دکتر روحانی به این استان خواهد بود.

به گزارش ایسنا، منطقه خراسان شمالی، محمد علی شجاعی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه استان در دو دوره جهش خوبی داشته است، افزود: یکی از این سفرها، سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی بوده که طی این سفر 800 پروژه فقط در بخش روستایی استان صورت گرفت.

وی ادامه داد: طی این سفر یک هزار و 729 میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که از این میزان بیش از دو سوم جنبه اجرایی به خود گرفته و هنوز 500 میلیارد تومان عملیاتی نشده است.

شجاعی به سفر دکتر روحانی به این استان در سال 94 نیز اشاره و اظهار کرد: طی این سفر 625 میلیارد تومان مصوبه به تصویب رسید که 978 میلیارد تومان تاکنون تامین اعتبار شده است.

به گفته وی بخشی از مصوبات این سفر نیز انجام نشده است که این مصوبات جزء مصوبات جدید سفر پیش رو قرار داده شده است.

نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: چیزی که در این سفر برای استان بسیار اهمیت دارد این است که شرکت های نیمه دولتی، خصوصی، و بانک ها برای تامین سرمایه گذاری و امر سرمایه گذاری ورود پیدا کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چه ضمانت اجرایی وجود دارد که تمامی این مصوبات به اجرا برسد؟ توضیح داد: شاید تمام مصوبات اجرا نشود اما امری که در این میان بسیار مهم است این است که برای اجرای آن پیگیری های لازم از سوی مدیران و مسئولان ذی ربط صورت گیرد.

شجاعی تصریح کرد: ممکن است وضعیت اعتباری کشور نیز بر روی اجرای مصوبات تاثیرگذار باشد اما بایت انجام این سفرها استان متضرر نخواهد شد بلکه به داشته های آن افزوده می شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا اختلاف به وجود آمده درمیان نمایندگان خراسان شمالی در مجلس نیز بر روند کار در سفر پیش رو تاثیر خواهد گذاشت؟ گفت: اختلاف میان نمایندگان ارتباطی به سفر ندارد و از سوی دیگر از نمایندگان خواهش کرده ام که اختلافات را رفع کنند که این اختلافات هم من را اذیت خواهد کرد و هم مردم استان تاوان آن را می دهند.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: البته اختلافات آنقدر شدید نیست و اکنون خویشتنداری میان آن ها حاکم شده است.

وی در ادامه به سفر مسئولان بنیاد برکت طی امروز به این استان نیز اشاره کرد و افزود: طی صحبت های انجام شده قرار بر این شد تا بنیاد برکت در شهرستان راز و جرگلان طرح های مختلف اشتغال زایی را انجام دهد.

شجاعی همچنین از برگزاری یک همایش بین المللی سرمایه گذاری قیل از شروع ماه های محرم و صفر خبر داد و اظهار کرد: بنا داریم تا در این همایش بنگاه های اقتصادی، برخی از وزراء، سفرا، رایزنان اقتصادی، برخی از بانک ها و ... حضور یابند تا بتوان از این ظرفیت چندین سرمایه گذار را برای امر سرمایه گذاری جذب کرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.