سرهنگ عین الله حاتمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساخت این واحدهای مسکونی در قالب طرح جهاد همبستگی ملی رقم می خورد که از مجموع ۵۰۰ واحد ۲۵۰ واحد با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۲۵۰ واحد با حمایت بهزیستی و البته مشارکت اقشار مختلف مردم برای این خانواده ها ساخته می شود.

وی برآورد هزینه ساخت هر واحد ۸۰ متری را ۸۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: از این رقم ۴۰۰ میلیون ریال از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به صورت تسهیلات پرداخت می شود، ۱۰۰ میلیون ریال از سوی یکی از دستگاه های کمیته امداد یا بهزیستی و ۳۰۰ میلیون ریال دیگر هم از سوی دستگاه های دیگر و با مشارکت مردم تامین می شود.

حاتمی، مجموع کمک اعتباری مورد نیاز برای ساخت این واحدها را حدود ۱۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: دیروز در آیین رونمایی از ۱۲۰ سری جهیزیه برای ۱۲۰ زوج جوان که با مشارکت سپاه و آستان قدس صورت گرفت مقدمات ساخت ۱۰۵ واحد از ۵۰۰ واحد سهم خراسان شمالی فراهم و این واحدها به مرحله اجرایی رسید.

وی با بیان اینکه ساخت، بازسازی و نوسازی هر واحد به تایید بنیاد مسکن، دستگاه های حمایتی و سپاه می رسد تا فعالیت ها در این بخش دچار نابسامانی نشود، افزود: کار ساخت هم به گروه های جهادی بسیجی واگذار می شود تا با استفاده از ظرفیت های این بخش، هزینه ها به حداقل برسد و از سویی هیات امنای مساجد هم متولیان ساخت مسکن خواهند بود.

حاتمی با اشاره به اینکه هر شخص در هر شغل و کسوتی می تواند با اندک کمک خود سهمی در این زمینه داشته باشد و این قطره قطره ها می تواند سرمایه زیادی را برای کمک به خانواده های سیل زده تامین کند، گفت: اگر هر یک از بازاریان یا کسبه ۵۰۰ هزار ریال که رقم ناچیزی است در این امر مشارکت کند، ۱۴ میلیارد ریال جمع آوری می شود.

وی با اشاره به اینکه ۴۴ واحد مسکونی تخریب شده در شهرستان فاروج نیز بر اثر بارندگی های امسال نیازمند بازسازی است، افزود: مردم همیشه پای کار بوده اند و هر وقت مسئولان به سراغ آنها رفته اند پاسخی بیش از انتظار دریافت کرده اند و امروز هم با همین نگاه دست یاری به سوی آنان دراز شده تا پیش از آغاز فصل سرما، بخشی از این واحدها ساخته شود.

حاتمی به اجرای برنامه گلریزان جهاد همبستگی ملی شهرستان فاروج اشاره کرد و گفت: در همین نشست یک ساعته افزون بر ۲۰۰ میلیون ریال کمک نقدی جمع آوری شده و مساعدت هایی از جمله برای تامین آجر توسط ۲ فرد خیر برای ساخت ۳ واحد مسکونی، پرداخت هزینه های ۱۰ کارگر ساختمانی برای مدت یک هفته در ساخت این واحدها و... انجام شد که بی شک روند کمک ها استمرار خواهد داشت.

در طرح جهاد همبستگی هر یک از کسبه تامین یک کالای اساسی، هر مسجد بازسازی یک خانه و هر دانشگاه بازسازی و ساخت یک مدرسه را برعهده دارد.

در قالب این طرح تمام کسبه و ۷۰ هزار مسجد در سراسر کشور در این زمینه مشارکت دارند.

۷۱۸۷/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.