سیدمحمود سیدالحسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پنج هزار و ۴۰۰ نفر کشاورز خسارت دیده از حادثه های طبیعی در استان مشمول طرح امهال وام کشاورزان هستند اما اعتبار اختصاص یافته در این زمینه، بسیار ناچیز است.

وی با بیان اینکه برای امهال وام کشاورزان با کمبود اعتبار به میزان بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال روبه رو هستیم تصریح کرد: ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای امهال وام های کشاورزان بدهکار به بانک کشاورزی نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: کمبود اعتبار و محدودیت آن، اجرای بخشودگی کارمزد و امهال وام کشاورزان این استان را با مشکل و محدودیت روبه رو می کند.

سیدالحسینی اظهار داشت: این طرح شامل کشاورزان خسارت دیده ای می شود که زمان سررسید وامشان در بازه زمانی اول مهرماه تا پایان اسفندماه پارسال باشد.  

معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه تا کنون ۱۱۲ میلیارد ریال از اعتبارات بانک کشاورزی استان برای امهال وام های کشاورزان صرف شده است گفت: سال گذشته وام چهار هزار و ۲۰۰ نفر بهره بردار بخش کشاورزی از امهال وام بانک کشاورزی بهره مند شدند.  

بر اساس این گزارش، با ابلاغ امهال وام کشاورزان خسارت دیده از حوادث طبیعی بر اساس بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه، سود و جریمه دیرکرد وام کشاورزان بخشیده و اصل بدهی برای مدت سه سال تمدید می شود.

کمبود اعتبار سبب شد تا پارسال اولویت گذاری شود و تنها بدهکاران بانکی وام های زیر ۱۷۰ میلیون ریال استان بتوانند از این فرصت استفاد کنند.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد.

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.