مجید ماهوکی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خرید تضمینی کلزا در سطح این استان از ۱۸ خرداد ماه در ۶ مرکز آغاز شده بود که هم اکنون به پایان رسیده است.

وی افزود: بیشترین خرید این محصول در مرکز خرید شهرستان مانه و سملقان به میزان بیش از یکهزار و ۳۵۸ تن به ثبت رسید.

ماهوکی اظهار داشت: دانه های روغنی کلزا از ۶۴۶ نفر کشاورز در قالب یکهزار و ۴۸ محموله، خریداری شد که با وجود فسادپذیری بالای محصول با تلاش انجام شده محصول طبق دستورالعمل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در کمترین زمان به کارخانجات روغن کشی ارسال شده است.

وی افزود: قیمت خرید تضمینی کلزا در هر کیلوگرم با پایه ناخالص ۲ درصد و رطوبت ۱۰ درصد ۳۴ هزار و ۳۹۸ ریال است که قیمت خرید در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشت.

مسئول روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی با بیان اینکه ۹۶ درصد از بهای محصول کلزا کاران پرداخت شده است گفت: تاکنون مبلغ ۱۰۰ میلیارد و ۱۲ میلیون ریال از بهای کشاورزان استان پرداخت شده است که مابقی وجوه نیز به حساب کلزاکاران پرداخت می‌شود.

در سطح سه هزار و ۸۰۰ هکتار از کشتزارهای این استان کلزا کشت شده بود.

این استان در زمینه تولید دانه روغنی کلزا رتبه نهم را در بین استان‌های کشور دارد.

خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفر ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار کشتزار است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می‌کنند، این استان بیشترین شاغل در بخش کشاورزی را دارد.

۳۰۰۷/‌‬ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.