به گزارش ایرنا، علی علیمردانی روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: در جریان سیل 100 کیلومتر از راه های استان دچار خسارت آب بردگی، آب شستگی و تخریب سازه ها شد و به ابنیه هم خسارت هایی وارد آمد.
وی با اشاره به مشکل نبود پل در راه های روستایی استان گفت: برای راه های روستایی استان، نیاز به ساخت پل و ابنیه در 250 نقطه وجود دارد که این امر 2 هزار و 500 میلیارد تا سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی در خصوص بهره مندی روستاییان استان از راه مناسب گفت: طول راه های استان حدود چهار هزار و 700 کیلومتر است که از این میزان، 2200 کیلومتر آسفالته و مابقی شوسه و خاکی است.
سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: بر این اساس اکنون میزان بهره مندی روستاییان استان از راه مناسب 47 درصد است که این رقم در سطح کشور 53 درصد است.

* سرانه فضای سبز بجنورد پایین است
معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی هم در این نشست گفت: اکنون به ازای هر شهروند در مرکز استان 2.5 مترمربع فضای سبز وجود دارد که این رقم در کشور 8 مترمربع است.
بهروز دادجو اظهار داشت: بعضا سرانه فضای سبز با احتساب بوستان های خارج شهر از جمله بش قارداش، باباامان و دوبرار اعلام می شود اما رویکرد ما، ایجاد فضای سبز محلی برای افزایش کیفیت زندگی و تاثیرگذاری آن بر جامعه است.
وی افزود: رویکرد ما در ایجاد فضای سبز، دستیابی شهروندان در فضای شهری به این خدمات، بدون نیاز به سفر است.

* عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت های بازار مسکن
سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی خراسان شمالی هم در این نشست گفت: برای نظارت بر اجاره بهای مسکن و جلوگیری از افزایش بی رویه آن، در کشور الگویی در حال تهیه است که بتوان نظارتها را بیشتر کرد.
جواد عمادیان فر اظهار داشت: نظارت بر خرید و فروش مسکن، متولی خاصی ندارد و عرضه و تفاضا، تعیین کننده قیمت ها است و تاکنون کمیته ای برای نظارت بر این بازار وجود نداشته است.
وی افزود: افزایش نرخ ارز، تورم، بالا رفتن قیمت مصالح و میزان تقاضا از عوامل تعیین کننده در بازار مسکن است، البته برخی راه کارها همچون اعمال مالیات بر خانه های خالی و ساخت وساز در بافت فرسوده در قالب طرح بازآفرینی شهری توسط صاحب نظران پیشنهاد شده است.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.