به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی این اداره کل سرهنگ حسین اصغر قنبرزاده اظهار داشت: در سال جاری 30 هزار و 266 مورد از آثار تاریخی این استان بازدید شده و همچنین بر نیروهای مستقر یگان در بناهای تاریخی نیز نظارت انجام شده است.
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان حفظ و نگهداری از مواریث فرهنگی است اظهار داشت: یگان حفاظت، مسئولیت مهم حفاظت از اموال منقول و غیرمنقول را بر عهده دارد.
وی با بیان اینکه در همین راستا، کنترل و بازدیدهای نظارتی از ابنیه و آثار تاریخی استان به صورت مستمر انجام می شود افزود: باید تلاش کنیم رویکرد جلب مشارکت های اجتماعی و افزایش مشارکت پذیری مردم را در حفاظت از میراث فرهنگی در جامعه نهادینه کنیم.
وی گفت: طبق قانون ضرورت گرفتن مجوز برای ساخت، خرید و فروش دستگاه‌های فلزیاب، ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به گرفتن مجوز از سازمان میراث فرهنگی کشور است.
فرمانده نیروی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی خراسان‌شمالی گفت: با هرگونه تبلیغ، خرید و فروش و استفاده از این دستگاه که به منظور کشف آثار و اموال تاریخی است برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.
بیش از یکهزار و 200 اثر تاریخی در خراسان شمالی شناسایی شده که 583 اثر آن به ثبت رسیده است.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.