رضا استاجی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد به علت ناتوانی در پرداخت بدهی های غیر کلاهبرداری، مهریه و دیه و سایر موارد در زندان های این استان تحمل حبس می کنند و در این ماه مبارک چشم کمک به نیکوکاران دارند.
وی افزود: مددجویان محبوس شده در زندان های این استان افزون بر 50 میلیارد ریال بدهی دارند که امیدوار هستیم بخشی از این میزان توسط شکات بخشیده شود.
مدیر عامل ستاد دیه خراسان شمالی گفت: 309 زندانی جرایم غیرعمد، پارسال از زندان های این استان آزاد شدند که این رقم در مقایسه با سال 96، افزون بر 24 درصد رشد دارد.
استاجی با بیان اینکه این مددجویان افزون بر 290 میلیارد ریال بدهی داشتند اظهار داشت: این افراد به علت ناتوانی در پرداخت چک، سفته و نفقه به تحمل حبس محکوم شده بودند.
وی افزود: این مددجویان از محل کمک های خیران، وام و تسهیلات قرض الحسنه، اخذ تخفیف از شاکیان و پذیرش درخواست اعسار محکومان و تقسیط محکوم به از زندان های خراسان شمالی آزاد شدند.
وی اظهار داشت: تلاش مجموعه زندان ها، کاهش هدفمند جمعیت کیفری در زندانها است.
استاجی افزود: در پایان سال 97 هیچ محکوم پرداخت دیه در حوادث رانندگی وجود نداشت.

* دو زن زندانی سه میلیارد ریال بدهی مالی دارند
استاجی با بیان اینکه دو زن مددجوی این استان افزون بر سه میلیارد ریال بدهی مالی دارند گفت: این دو نفر به علت بدهی غیرکلاهبرداری در زندان محبوس هستند.
وی اظهار داشت: در جشن های گلریزان استان سعی شده است که بانوان زیادی دعوت شوند و تمامی کمک های زنان برای آزادی این دو نفر اختصاص می یابد.
جشن گلریزان در تمامی شهرستان های این استان برگزار می شود.
هم اکنون حدود 2 هزار نفر در زندان های خراسان شمالی محبوس هستند.
متوسط نرخ زندانی در استان خراسان شمالی به ازای هر 100 هزار نفر 233 مددجو است که این میانگین در کشور 269 نفر است.
به گفته مسئولان مرتبط، جمعیت کیفری خراسان شمالی در زندان ها به کمتر 2 هزار نفر کاهش یافته که این رقم در سال های پیش از این 2 هزار و 500 نفر بوده است.
در هر یک از شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.