رضا استاجی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بدهی این زندانیان را 30 میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: این افراد به علت ناتوانی در پرداخت بدهی خود، همچنان در زندان های این استان به سر می برند.
وی بر مشارکت نیکوکاران در آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد تاکید کرد و گفت: مشارکت نیکوکاران می تواند، موجب آزادی آنان در ماه مبارک رمضان شود.
وی با بیان اینکه آزاد کردن زندانی جرایم غیر عمد در این استان روند رو به رشدی دارد افزود: در 6 ماه دوم پارسال نسبت به 6 ماه اول 60 درصد رشد داشته ایم که امیدوار هستیم در سال جاری این رشد بیشتر نیز شود.
استاجی گفت: برای آزادی زندانیان از محل کمک های خیران، اعطای تسهیلات بانکی قرض الحسنه، اعتبار ستاد دیه و رضایت شکات در بخشی از دیه تامین می شود.
وی اظهار کرد: پارسال 198 زندانی جرایم غیرعمد از زندان های این استان آزاد شدند.
استاجی افزود: نیکوکاران می توانند کمک های نقدی خود برای رهایی زندانیان جرایم غیرعمد را به شماره حساب 88888 نزد بانک تجارت به نام ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به آزادی زندانیان خراسان شمالی واریز کنند.
خیران نوعدوست در جشن گلریزان سال گذشته چهار میلیارد و 200 میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد محبوس در زندان های این استان کمک کردند.
هم اکنون پنج مرکز نگهداری مددجویان در این استان وجود دارد که از این تعداد در هر یک از شهرستان های بجنورد، شیروان و یک اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی واقع است.
به گفته مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی خراسان شمالی هم اکنون در مراکز این استان دو هزار و 21 مددجو وجود دارد که از مجموع این تعداد 930 نفر مرد و 91 نفر زن هستند.
متوسط نرخ زندانی در استان خراسان شمالی به ازای هر 100 هزار نفر 233 مددجو است که این میانگین در کشور 269 نفر است.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.