علی حسنوند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: زندانیان جرایم مالی غیر عمد کسانی هستند که به علت ناتوانی در پرداخت نفقه و مهریه، چک‌های غیرکلاهبرداری، تصادف و حوادث کارگاهی در زندان بسر می‌ برند.
وی با بیان اینکه سال گذشته 75 زندانی جرائم غیرعمد شامل چهار زن و 71 مرد در این استان آزاد شدند، افزود: کل بدهی این تعداد زندانی بیش از 50 میلیارد ریال بود که هفت میلیارد ریال از طریق صندوق تامین خسارت های بدنی و بیمه، 17 میلیارد از طریق اعتبارهای کشوری، یک میلیارد و 500 میلیون ریال توسط کمک خیرین تامین و پرداخت و حدود 22 میلیارد ریال نیز توسط شاکیان پرونده بخشیده شد.
مدیرعامل ستاد دیه ایلام تاکید کرد: هم اکنون 147 نفر زندانی جرائم غیر عمد در زندان های این استان برای آزادی چشم انتظار کمک ها و همراهی خیرین و نیکوکاران هستند.
حسنوند از برگزاری جشن گلریزان برای کمک به زندانیان نیازمند (جرائم غیرعمد) در مرکز استان و برخی از شهرستان های تابعه (ایوان، دره شهر و دهلران) خبر داد و یادآور شد: این جشن در ایلام صبح چهارشنبه با حضور جمعی از خیران و مسئولان استانی در سرسرای سالن حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار می شود.
وی با تاکید بر نقش مهم رسانه ها در تشویق خیرین گفت: رسانه های گروهی نقش مهمی در فرهنگ سازی و جلب مشارکت مردم و خیران برای حضور فعال در جشن های گلریزان و و کمک برای زندانیان جرائم غیر عمد بر عهده دارند.
مدیرعامل ستاد دیه ایلام ابراز امیدواری کرد همگان بر حسب تکلیف الهی و ملی برای کمک به جشن های گلریزان و آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان بهتر و بیشتر از سال های گذشته اقدام کنند.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** مجید سلیمانی
3032/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.