مهدی امیدوار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با شایعه پردازان که سبب ایجاد تنش و مشکل در بازار می شوند و با فروشندگان که اعلام می کنند جنس گران یا کمیاب می شود و یا تشویق به خریدهای هیجانی می کنند، برخورد می شود.
وی تصریح کرد: عده ای، با ترفندهایی، مردم را وادار به خرید کالاهایی می کنند که به آن نیاز ندارند و یا در اولویت آنها نیست.
وی افزود: در چند ماه اخیر هم در کشور ما، عده ای سودجو، کاسب نما و تاجرنما با ایجاد جو روانی و بویژه در فضای مجازی، تلاش دارند تا شایع کنند که کالای اساسی در بازار کم است و یا نیست.
رئیس اتاق اصناف بجنورد گفت: این شایعه ها سبب می شود تا مردم در مغازه ها و فروشگاه ها حضور یافته و نسبت به خرید نامتعارف و بیش از نیاز مبادرت کنند.
امیدوار خاطرنشان کرد: زمانی که میزان تقاضا بیش از عرضه باشد، طبیعی است که وضعیت بازار دچار مشکل می شود و هر میزان که کالا به بازار تزریق شود، باز هم کمبود احساس می شود.
وی افزود: یکی از عوامل تشدید کننده خرید هیجانی، شایعات است بویژه شایعات در فضای مجازی که بسیار سریع منتشر می شود در این باره تاثیرگذار است.
وی گفت: یکی دیگر از علت های مهم، نوسان شدید قیمت ارز و افزایش شدید و غیرمعقول چند برابری قیمت ها است و بعضا سبب دل نگرانی در مردم می شود و در این شرایط برخی اقشار به خرید ملک، ماشین و سکه هجوم می آورند و متاثر از نگرانی ها برای افزایش قیمت ها، قشر ضعیف هم به خرید کالای اساسی، خرید جزئی و مصرف بیش از نیاز روزانه روی می آورند.
رئیس اتاق اصناف بجنورد اظهار داشت: وضعیت استان در ذخیره کالاهای اساسی، مناسب است و نگرانی در این باره وجود ندارد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.