به گزارش ایرنا، الله کرم نصیری روز چهارشنبه در کارگروه تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در حال حاضر یک میلیون و 400 هزار قطعه مرغ در مرغداری های استان آماده توزیع در بازار مصرف است.
وی افزود: برخورد با گرانفروشی و مجازات متخلفان در دستور کار اعضای کارگروه تنظیم بازار قرار دارد.
نصیری تصریح کرد: باید نظارت ها در چرخه عرضه گوشت قرمز با نرخ دولتی تا به دست مصرف کننده تشدید شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال وبختیاری اظهار داشت: دولت با پرداخت ارز به قیمت 42 هزار ریال برای تامین نهاده های دامی و طیور در ثبات قیمت ها به منظور حمایت از تولید کننده و مصرف کننده نقش ارزنده ای داشته است.
نصیری از اختصاص 50 درصد از سبوس گندم در کارخانه فرآوری آرد به اتحادیه دامداری ها خبر داد و تاکید کرد: با برنامه ریزی های انجام شده 50 درصد مابقی سبوس با قیمت تعادلی مستقیم تحویل دامداری ها می شود.
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برای تامین کالا هیچ محدودیتی نداریم و در شرایط کنونی بازار آرام و تمامی اقلام اساسی مردم در انبارها موجود است.
حسن شمسی پور تصریح کرد: به منظور کنترل قیمت کالاها و جلوگیری از گران فروشی در بازار، بازرسی های مستمر از واحدهای صنفی صورت می گیرد.
مدیر شرکت پشتیبانی امور دام سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: امسال افزون بر یکهزار و 361 تن گوشت قرمز و سفید در این استان تامین و توزیع شده است.
سعید جعفریان دهکردی افزود: این میزان گوشت به دنبال افزایش قیمت برخی از کالاهای اساسی، با هدف تنظیم بازار استان تامین و از طریق فروشگاه های زنجیره ای، میدان میوه و تره بار و تعاونی ‎های مصرف توزیع شده است.
وی افزود: از این میزان 110 تن گوشت گرم، 367 تن گوشت گوساله منجمد و 884 تن گوشت مرغ منجمد بوده است.
به گفته جعفریان امسال افزون بر 10 هزار و 500 تن انواع نهاده های کشاورزی بین مرغداران و دامداران استان توزیع شد که از این میزان 6 هزار و 500 تن ذرت، یکهزار و 500 تن جو و 2 هزار و 500 تن سویا بوده است.
وی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام به اندازه کافی ذخیره گوشت قرمز و مرغ دارد و هیچ مشکلی در این رابطه ندارد.
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.