به گزارش ایرنا، حمیدرضا متین شامگاه چهارشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان صنعت و معدن همدان اظهار داشت: ارز مورد نیاز واحدهای صنعتی براساس اعلام دولت برای 25 قلم کالای اساسی پس از ثبت نام در سامانه نیما تامین می شود.
وی اضافه کرد: تاکنون بسیاری از واحدهای صنعتی با راهنمایی و مشاوره کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت توانسته اند ارز مورد نیازشان را دریافت کنند.
متین با اشاره به اقدامات اثربخش دولت در تنظیم و کاهش التهاب بازار گفت: این مهم با همکاری خوب مردم به ثمر نشست.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان خاطر نشان کرد: دولت هیچگونه کوتاهی در رفع مشکلات اقتصادی نکرده و همواره در کنار مردم بوده است.
وی با اشاره به ورود 437 تن برنج به تازگی در استان گفت: به دلیل اشباع شدن بازار این کالا مشتری و خواهان نداشته و تنها یک حواله صادر شده است.
متین همچنین از اشتغال 2 هزار نفری در واحد تولیدی بخاری فوق کم مصرف خبر داد و افزود: قرار داد این اشتغال توسط شرکت شوکت برای تولید عمده بخاری های فوق کم مصرف در عرصه کشوری به زودی منعقد می شود.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت همدان نیز در این آیین اظهار داشت: قوانین دست و پاگیر و همراه نبودن سیستم بانکی موجب ابتلای بخش تولید همدان با بیماری های مختلف شده است.
محمدرضا جعفری خواستار شفاف سازی آمارهای صنایع استان به مسئولان کشوری شد و گفت: اطلاعات واحدهای همدان باید به طور صحیح اطلاع رسانی شود تا به درستی تصمیم گیری و برنامه ریزی های کلان کشوری انجام شود.
وی قوانین دست و پاگیر را موجب نارضایتی فعالان اقصادی دانست و گفت: ثابت نبودن قیمت نهاده ها و مواد اولیه از عمده مشکلات کارخانه ها است.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت همدان سود ناعالانه تسهیلات بانکی، کمبود سرمایه در گردش، تخصیص نیافتن ارز ثانویه را از معضلات واحدهای تولیدی این استان بیان کرد.
جعفری افزود: سختگیری دارایی و مالیات همدان موجب نارضایتی شدید صاحبان صنایع شده و این موضوع باید از سوی مسئولان استان پیگیری شود.
وی وجود رقبای دولتی و شبه دولتی را از دیگر موانع صنعت همدان دانست و گفت: نهادهایی مانند شستا طرح ها را از دست صنایع و معادن می ربایند.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت همدان از مسئولان خواست که برای رفع مشکلات تولیدکنندگان راهکاری قاطع ارائه کنند.
7527/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.