به گزارش ایرنا؛ عبدالرضا رحمانی فضلی روز جمعه در همایش شوراهای اسلامی و دهیاران شهر و روستا خراسان شمالی در بجنورد اظهار داشت: شوراهای اسلامی و دهیاران باید مدام به فکر احیا، تقویت و بهبود شرایط زندگی در روستاها باشند تا منجر به ایجاد درآمد پایدار با استفاده از مشارکت و سرمایه مردم و افزایش بهره وری شود.
وی بر استفاده از سامانه های نوین کشاورزی در روستاها و بالابردن سطح مهارت نیز تاکید کرد و افزود: این اقدامات نیازی به منابع دولتی ندارد.
رحمانی فضلی با بیان اینکه با وابستگی به دولت توسعه محقق نمی شود، گفت: اعتبارات دولتی باید صرف ایجاد زیرساخت ها و ارائه تسهیلات شود.
وزیر کشور داشتن خلاقیت، ابتکار، نوآوری، مشارکت جدی و ایجاد امنیت سرمایه گذاری را از عوامل بالا بردن بهره وری دانست و گفت: هم اینک در کشور سطح سواد دهیاران بسیار بالا است فقط باید بدانند که می توانند با تقویت ارتباط با مردم بسیار موفق تر عمل کنند.
وی از دهیاران و شوراهای اسلامی خواست ظرفیت بزرگ سرمایه وجودی مادی و معنوی مردم را برای پیشرفت امور به کار گیرند و افزود: اساس قدرت شوراها مبتنی بر رای و نظر مردم است که به آنها مشروعیت و مقبولیت می بخشد.
رحمانی فضلی اظهار داشت: رسالت شوراها و دهیاران فقط به ایجاد ساخت و ساز نیست بلکه باید از گنجینه ارزشمند انقلاب که میراث امام و شهدا است به خوبی صیانت کرده و نظام و دموکراسی را در کشور با عملکرد خودد ارتقا دهند.
وی گفت: باید هر گامی که رو به جلو بر می داریم ایرادات و آسیب های نظام کمتر شده و نقاط قوت و موفقیت ها را بیشتر کنیم زیراکه عزت و اقتدار و شوکت و رفاه مردم به این بستگی دارد که نظام دموکراسی را چگونه پیش ببریم.
رحمانی فضلی در ادامه افزود: ایجاد امنیت شغلی دهیاران نیز وظیفه ما است تا با داشتن پایگاه استوار، فعالیت موثرتری داشته باشند و بنابراین حتما از بودجه های عمومی کشور در این جهت بهره می گیریم.
این همایش با حضور شمار زیادی از شوراهای اسلامی و دهیاران خراسان شمالی در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد برگزار شد.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.