دکتر فریمان ابراهیم زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه طرح های فوق 400 برنامه دارد، اظهار کرد: هرساله طرح غربالگری ورودی دانشجویان اجرایی می شود که در قالب آن از دانشجو تست های سلامت روان گرفته می شود.
وی افزود: این تست ها در چهار حوزه اضطراب، افسردگی، کنش اجتماعی و جسمانی کردن علائم بیماری سنجیده می شود.
ابراهیم زاده گفت: در این تست غربالگری دانشجویانی که نمره بالاتری دریافت کنند، به اداره مشاوره دعوت شده و مشکلات آن ها پیگیری و نسبت به درمان اقدام می شود.
وی با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی اداره مشاوره اظهار داشت: از ابتدای اردیبهشت تا مهرماه برگزاری 24 کارگاه آموزشی با موضوعات مختلفی برای آموزش مهارت های زندگی به دانشجویان برنامه ریزی شده است.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: برگزاری نشست های خوابگاهی با حضور مشاور و کارگاه های متفرقه از جمله سوء مصرف مواد، از دیگر برنامه های حوزه مشاوره دانشجویی است.
وی افزود: در این کارگاه ها چهار مهارت خودآگاهی، ارتباط موثر، جرات مندی و مهارت کنترل خشم و مطالعه موثر برای افزایش قدرت یادگیری و مشاوره های قبل از ازدواج به دانشجو آموزش داده می شود.
ابراهیم زاده یادآور شد: سال گذشته حدود هزار دانشجو آموزش های مشاوره را دریافت کردند که علاوه بر آموزش به دانشجوها والدین آن ها نیز در بدو ورود و ثبت نام فرزندانشان برای مهارت آموزی دعوت شدند.
وی گفت: در این راستا 103 نفر از والدین دانشجویان سال97 در کارگاه های آموزشی شرکت کردند.
ابراهیم زاده آموزش پرسنل دانشگاه ها به ویژه کادر مستقر در خوابگاه ها از دیگر برنامه های آموزشی عنوان کرد.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.