پیمان قربانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بر جلب مشارکت مردم و همکاری عمومی درخصوص توجه به نقش سلامت و پیشگیری برای داشتن جامعه ای سالم و عاری از بیماری تاکید کرد و افزود: ایستگاه های سلامت محور با اندازه گیری فشار خون، شاخص توده بدنی و قند خون دربوستان جوانه، میادین میوه و تره بار محلات، مترو آزادگان، حرم مطهر(ره)، نعمت آباد، عبدل آباد و شریعتی آماده ارائه خدمات به شهروندان می باشند.
وی به شعار امسال هفته ملی سلامت مبنی بر 'همگانی و همه جایی بودن سلامت' اشاره کرد و یادآور شد: مدیریت شهری منطقه 19 به منظور ارتقای سلامت اجتماعی و تسهیل حضور سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت و حساس سازی نسبت به موضوع سلامت جسمی، کارگاه تحکیم بنیان خانواده را درمراکز بهداشت، پایگاه های بسیج و دارالقرآن علی اصغر(ع) برگزار خواهد کرد.
قربانی با بیان اینکه تغذیه صحیح نقش مهمی در سلامت جسمی و روانی افراد دارد عنوان کرد: کلاس آموزشی با موضوع اهمیت تغذیه صحیح دوم اردیبهشت در میدان تره بار محله شریعتی شمالی با حضور کارشناس تغذیه برگزار می شود.
وی افزود: همچنین جشنواره صبحانه سالم ویژه اعضای کانون مادر و کودک در مهدکودک سرای محله یادشده برپا می شود.
وی با اشاره به اینکه همایش پیاده روی عمومی با هدف ارتقای سلامت اجتماعی از چهارم اردیبهشت ماه با دعوت از عموم شهروندان در بوستان های جوانه و گلستان محله شکوفه و شریعتی جنوبی برگزار می شود، اظهار کرد: برای نهادینه کردن رعایت فرهنگ بهداشت فردی زنگ سلامت در مدارس پرتو و سید الشهدا(ع) با اجرای برنامه های آموزشی محیط زیست و کنترل خشم نواخته خواهد شد.
شهردار منطقه 19 با تأکید بر حساس سازی نسبت به سلامت جسمانی بویژه در بین گروه های در معرض آسیب و محله های محروم نیز گفت: تیم های پزشکی مختلف با مشارکت و همکاری انجمن اتا، مرکز علوم شناختی ریاست جمهوری، هلال احمر، انجمن پرستاری، مرکز بهداشت جنوب از پنجم تا هفتم اردیبهشت ماه خدمات ویژه ای را به شهروندان این منطقه ارائه خواهد کرد.
قربانی ادامه داد: ویزیت رایگان پزشکی با حضور تیم پزشک عمومی و متخصص، دندانپزشکی، چشم پزشکی، کارشناس مامایی، کارشناس تغذیه، روانشناسی، فوریت پزشکی، پرستاری و آزمایشگاه از جمله خدمات این گروه های پزشکی در مناطق مسکونی و حاشیه کوره های آجرپزی خواهد بود.
وی تعیین همیار محیط زیست در مدرسه شهید سالاری، برپایی مسابقات ورزشی در بوستان باقرالعلوم، برگزاری کارگاه های حفظ محیط زیست و پسماند، فرزندپروری، مهارت های زندگی، نقش باورهای دینی بر سلامت اجتماعی، دوری از تجمل گرایی و کمک به هم نوعان و رعایت حقوق شهروندان از دیگر برنامه های پیش بینی شده در هفته ملی سلامت در این منطقه عنوان کرد.
منطقه 19 شهرداری تهران یکی از مناطق شهری تهران است که در جنوب غربی این شهر قرار دارد. این منطقه ب‍‍ا وس‍‍عت‍‍ی برابر 92 کی‍لومت‍ر مرب‍‍ع دارای پنج ن‍‍احی‍ه و 14 مح‍له است.
یکم تا هفتم اردیبهشت ماه هفته سلامت نامگذاری شده است.
/60033218
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.