به گزارش ایرنا، سرهنگ حسن کاظمی روز سه شنبه در همایش خشونت، علل پیامدها و راهکارهای مقابله با آن اظهار کرد: رفتارهای ناهنجار، اعمال خلاف قوانین و تجاوز به حقوق دیگران و حاکمیت موجب اختلال در نظم اجتماعی می شوند و هزینه های زیادی را به جامعه تحمیل می کنند.
وی با بیان اینکه جرائم خشن در ایلام در حال افزایش است، افزود: میزان وقوع قتل در این استان امسال 43 درصد افزایش یافته که تکان دهنده و مستلزم توجه جدی است.
جانشین انتظامی استان ایلام یادآور شد: متاسفانه نزاع جمعی در استان نیز از ابتدای سال تاکنون 60 درصد افزایش یافته است و بیشترین نزاع نیز درشهرستان های ایوان، چرداول و ایلام رخ داده است.
سرهنگ کاظمی تاکید کرد: همچنین در مدت یاد شده(ابتدای سال تا کنون) وقوع قتل با استفاده از سلاح سرد در استان ایلام هشت درصد کاهش، درگیری با ماموران نیروی انتظامی 29 درصد کاهش و سرقت نیز 87 درصد کاهش داشته است.
به گفته افزایش خشونت منجر به قتل، نیاز ویژه به تلاش‌های هدفمند برای رسیدگی سریع رفتار خشونت‌آمیز و حل و فصل قتل و خشونت دارد.
جانشین انتظامی ایلام با اشاره به کاهش پنج درصدی خودکشی در استان نیز گفت: بیشترین خودکشی در شهرستان های ایوان، ایلام و ملکشاهی صورت رخ داده که باید آسیب شناسی شود.
وی تاکید کرد: یکی از مهم ترین اقدامات برای پیشگیری از وقوع جرم آموزش سلامت روان در جامعه است و باید آموزش مهارت های زندگی و کنترل خشم را به کودکان آموزش داد.
سرهنگ کاظمی با بیان اینکه تلاش های بسیاری در استان برای پیشگیری از جرائم خشن در حال انجام است، گفت: برای پیشگیری از وقوع جرم و رفتارهای ناهنجار به خصوص بین جوانان و نوجوانان به توجه و همراهی بزرگان و ریش سفیدان در همه حوزه ها نیازمندیم.
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.