به گزارش ایرنا، محله هرندی در منطقه 12 شهر تهران به یکی از محلات با معضلات و آسیب های مختلف اجتماعی معروف شده است که از سال 94 تاکنون فعالیت مدارس صبح رویش در آن آغاز شده و روزانه کودکان کار بسیاری در آن آموزش می بینند.
سید محد حسن شمس داوودی مدیر مجتمع آموزشی صبح رویش در محله هرندی در جریان برنامه تهرانگردی درباره فعالیت پنج مرکز صبح رویش در این منطقه گفت: این مجتمع ها صرفا به آموزش دروس مشغول نیستند بلکه آموزش مهارت ها از جمله پرورش قارچ، نجاری، برق کاری و خیاطی نیز ارائه می شود.
وی گفت: در این مدارس کلاس های پیشرو ایجاد شده و معلمان مدرسه تلاش دارند تا مهارت های زندگی بهتر را نیز به دانش آموزان آموزش دهند.
وی ایجاد کارگاه های تخصصی، مهارت های خود آگاهی، آموزش ها بر پایه یادگیری چندپایه و چند حسی را از جمله شیوه های آموزشی دانش آموزان در صبح رویش عنوان کرد.
وی با بیان اینکه کودکان کار در2 شیفت صبح و عصر در این مدارس حضور می یابند، اظهار کرد: دانش آموزان این مدارس از هفت تا 17 سال سن دارند و در مقاطع ابتدایی و راهنمایی تحصیل می کنند.
به گفته مدیر مجتمع آموزشی صبح رویش 210 دانش آموز دختر دبستانی، 230 دانش آموز پسر، در مدرسه صبح رویش محله هرندی مشغول تحصیل اند.
احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز روز جمعه در جریان بازدید از محله دروازه غار و محله هرندی تهران با اشاره به بازدید چهار سال قبل خود از این محلات گفت: نسبت به چهارسال گذشته تغییرات خوبی در محله ایجاد شده است.
وی گفت: بخشی از ساکنان مهاجران هستند، افرادی که بطور گروهی مهاجرت کردند و فرهنگ خاصی دارند.
وی عنوان کرد: برخی گروه ها ساقی هستند و در توزیع مواد فعالیت دارند؛ برخی معتادان متجاهر هستند اما در کنار آنها خانواده های بسیار خوبی هم در این محلات حضور دارند.
وی با بیان اینکه در این محله زندگی مجردی کارگری نیز وجود دارد، گفت: پدیده خرید و فروش کودک هم در این محله وجود دارد و چون جرم تلقی میرشود دسترسی به آن سخت است.
وی با بیان اینکه برخی افراد حاضر در این محلات افرادی با اصالت هستند، اظهار کرد: همواره چهره ای از این محلات ارائه می شود که گویا این محلات اصلاح پذیر نیستند با وجود ساکنان محل این چهره قابل تغییر است.
مسجد جامعی افزود: اگر بچه های کار خوب آموزش ببینند، آینده بسیار خوبی خواهند داشت.
محله هرندی هفت هزار و 201 خانواده و بیش از 38 هزار نفر جمعیت ساکن دارد.
تهرانگردی این هفته احمد مسجد جامعی با حضور معاون برنامه ریزی شهردار تهران در محله هرندی و دروازه غار در حال برگزاری است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7244/1735/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.