روح‌‎الله حضرت‌پور در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۳ اسفند) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک به مناسبت ایام ولادت حضرت زهرا (س)، گفت: حضرت امیر (ع) می فرمایند هیچ قصری بنا نمی‌شود مگر اینکه هزاران نفر فقیرتر شوند. مبادا همنشینی مسئولین با توانگران موجب بی‌توجهی مسئولین نسبت به امور فقرا و مستضعفان شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، افزود: حضرت امیر (ع) می‌فرمایند برای صیانت از دین و سلامت جامعه باید به صورت جدی با فقر مبارزه کرد. اگر اقدام فوری برای درمان آن صورت نگیرد جامعه دچار فروپاشی می‌شود و مردم از کوچکترین خطایمان نخواهند گذشت. به خدا پناه می برم از خشم فقیر و از شرمندگی و آه میلیون‌ها کارمند، کارگر، معلم، بازنشسته و جوانانی که در پیشگاه خانواده خود شرمنده هستند.

وی تصریح کرد: مردم می‌گویند ما در معیشت خود درمانده‌ایم، آن وقت هر روز می‌بینیم عده‌ای رانتخوار میلیاردها می‌برند و به ریش ما و مردم و انقلاب می خندند. این مردم چیزی جز حداقل حق خود را نمی‌خواهند. آزادی، حق بیان و حق اعتراض که از سوی خدا داده شده را نمی توان با توسل به انواع شعارها محدود کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند در خصوص رسیدن به عدالت اجتماعی باید از مردم و خدا عذرخواهی کنیم. بر این اساس معتقدم همه باید به خاطر کوتاهی‌های انجام شده از ملت ایران عذرخواهی کنیم. امروز گذر از چالش‌های بزرگ اقتصادی، اجتماعی، رکود تورم، بیکاری، طلاق، فساد، خشونت، افسردگی، آلودگی هوا، بی‌آبی، تخریب محیط زیست همگی ریشه در اختلافات سیاسی و عدم اجماع بین مسئولین و نخبگان برای حل مشکل کشور دارد. حضرت‌پور ادامه داد: البته هیچ فرد مُنصفی نمی‌تواند همه این مشکلات را متوجه دولت نمایند. آحاد مردم و مسئولین شرایط ویژه کشور و شرایط نامطلوب اقتصادی کشور را درک می‌کنند. این مشکلات نتیجه سالها سوء مدیریت است و هیچ کس نمی تواند منکر تلاشهای دولت باشد.

وی افزود: اینکه نهاد دولت در معنای عام ناکارآمد و ضعیف است و نارضایتی در جامعه مشهود و عَیان است، امری نیست که قابل کتمان باشد و این زنگ خطری برای گردانندگان کشور است. زنگ خطری است برای خروج از فضای رکود، بهبود فضای کسب و کار و رشد اقتصادی حداقل ۸ درصدی نه نیازمند اخذ تصمیمات اقتصادی سطحی بوده و نه نیازمند ورود سرمایه و دانش به داخل ایران برای پمپاژ خون تازه به شریان‌های اقتصادی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کشور برنامه مشخصی برای حل مشکل بیکاری ندارد، زمان آزمون و خطا گذشته است می‌باید از تجربه کشورهای موفق در جهان استفاده کنیم، پیشنهاد می‌کنم با مدیریت پرداخت یارانه برای جوانان بیکار، بیمه و حقوق بیکاری پرداخت شود تا دولت خود را موظف به ایجاد یک میلیون شغل در سال کند. مدیران اجرایی باید اعلام کند که برای تحقق اقتصاد مقاومتی چه اقداماتی انجام دادند.

حضرت‌پور افزود: عزت ملت در صفوف سکه ، دلار، یارانه و سهام عدالت پایمال شده و تصمیمات خلق الساعه فاتحه تولید داخلی را خوانده است، شهرکهای صنعتی تعطیل و واردات بی رویه تیشه به ریشه تولیدات داخلی زده است.

نماینده مردم ارومیه در بخشی از اظهارات خود درباره حوزه انتخابیه‌اش، گفت: سلام به آذربایجانی که انتفاعش از مرزها نه بهره اقتصادی، بلکه جوانان به خون غلتیده مدافع ایران است و هنوز هم درخت انقلا با خون جوانان مرزبانش سیراب می‌شود. سلام بر مردم قهرمان آذربایجان مردمی که بیشتر از گذشته نگران دریاچه ارومیه هستند و چشم امیدشان تنها به عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب و تدبیر دولت برای حل بحران این نگین فیروزه ای ایران است.

وی ادامه داد: سلام بر قلب تپنده آذربایجان، سلام بر ارومیه، سلام بر مردم نجیب رنجکشیده‌ای که در همه این سال‌ها درآمدشان ۴۰ درصد از میانگین درآمد کشور کمتر بوده اما هیچگاه انقلاب و رهبرشان را تنها نگذاشته‌اند. آذربایجان غربی، سرزمین هفت آسمان و هشت بهشت و باغ شهر زیبای ارومیه پتانسیل آن را دارد که به قطب گردشگری و صادرات محصولات کشاورزی کشور تبدیل شود.

حضرت‌پور یادآور شد: متاسفانه شاهد برخی توهین‌ها و بی‌توجهی‌ها به هویت مردم این خطه هستیم لذا به عنوان یک تُرک و دانش آموخته رشته حقوق و عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از نمایندگان می‌خواهم که به تدوین و تهیه قانون جرم‌انگاشتن اهانت به فرهنگ و اقوام ایرانی و ارزش باورهای آنها مبادرت ورزند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت: اکنون که در پایان سال هستیم باید آماده سالی جدید توام با امید و نشاط باشیم، جامعه ایران تشنه دمیده شدن روحیه امید به آینده و تلاش و کاری جدی برای ساختن ایران عزیز است، گره‌های کور اقتصادی و اجتماعی باید به دست مردمان این سرزمین باز شود باید افق‌های پیش رو سرشار از موفقیت و بهروزی باشد و راهی را که امام راحل و شهدا آغاز نمودند با تکیه بر توانمندی‌های عظیم فرزندان این مرز پرگهر با قدرت و صلابت ادامه یابد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 875815
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.