مرتضی کوهی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه هم اکنون 16 هزار و 657 کودک در مهدهای کودک شهری استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: تعداد پنج هزار و 636 نفر کودک نیز در روستا مهدهای استان حضور دارند.
وی از وجود 302 مهد کودک در استان کرمانشاه خبر داد که زیرنظارت بهزیستی مشغول به فعالیت هستند.
وی ادامه داد: از تعداد مهدهای کودک استان، 133 مورد در شهرستان کرمانشاه است و مابقی در دیگر شهرستان های استان فعالیت دارند.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی کرمانشاه خاطرنشان کرد: 182 مورد از مهدهای کودک استان خصوصی و شهری، 110 مورد روستا مهد، پنج مهد در سطح ادارات و بیمارستان ها و پنج آدینه مهد داریم.
کوهی عنوان کرد: تعداد 2 هزار و 698 مربی نیز در سطح مهدهای کودک استان آموزش های لازم را به کودکان ارائه می دهند.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی کرمانشاه با اشاره به اجرای برنامه های آموزشی برای مدیران و مربیان مهدها کودک توسط بهزیستی افزود: این برنامه ها شامل سرفصل های خاصی از جمله حقوق کودک، روانشناسی رشد، دستورالعمل های سازمان بهزیستی، آموزش مفاهیم ریاضی، علوم دینی، مهارت های زندگی، بازآموزی و خلاقیت است.
کوهی، مهمترین اهداف مهدهای کودک را پرورش همه جانبه استعدادهای کودکان، ایجاد فضای سالم برای برقراری ارتباطات اجتماعی، پرورش استقلال فکری و عملی در کودکان عنوان کرد.
وی به اجرای 'طرح نیک' در پنج مهد کودک استان اشاره کرد و بیان داشت: براساس این طرح مربیان و مدیران مهدهای کودک آموزش های لازم را در خصوص نماز از سوی ستاد اقامه نماز استان فرا می گیرند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 2 هزار و 622 روستا و 32 شهر است.
8066/7460
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.