سیاوش وحدت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود این که در سال 97 هدف گذاری و شاخص صادرات واحد های کوچک این استان 6 میلیون یورو بود اما واحدهای کوچک ما توانستند از این شاخص عبور کنند و میزان صادرات خود را به 14 میلیون یورو برسانند.
وی با بیان این که در سال 96 واحدهای کوچک صنعتی استان 5 میلیون یورو صادرات داشتند، افزود: اتفاق خوبی که در سال قبل رخ داد معرفی و پذیرش واحدهای صنعتی استان در فرابورس بود که این اتفاق می تواند تبادلات اقتصادی واحد های کوچک را متحول کند.
وی افزود: در جهت توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی خراسان شمالی در سال گذشته 56 پروژه کوچک و بزرگ در شهرک های صنعتی با اعتبار 86 میلیارد ریال اجرا شد که بازچرخانی پساب، آسفالت معابر شهرک ها، ایجاد فیبر نوری و احداث باسکول برخی از این پروژها بود.
وی با بیان این که اصلاح شبکه روشنایی و احداث نیروگاه خورشیدی 13 کیلووات و ایستگاه تقلیل فشار گاز نیز ار پروژه های اجرا شده سال گذشته در شهرک های خراسان شمالی است خاطرنشان کرد: ایجاد پست برق منطقه ویژه اقتصادی بجنورد از پروژه هایی است که در سال جاری اجرا خواهد شد و تا کنون 25 میلیارد ریال از اعتبار 50 میلیارد ریالی آن تخصیص یافته است.
خراسان شمالی دارای 9 شهرک و 6 ناحیه صنعتی است.
تنها منطقه ویژه اقتصادی استان نیز در بجنورد با گستره 350 هکتار تعریف شده که مرحله نخست آن 49 هکتار وسعت دارد و در ایام دهه فجر سال 97 به بهره برداری رسید.
خراسان شمالی 322 واحد تولیدی در 15 شهرک، ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی دارد.
ب/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.