به گزارش ایرنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری متن پیام محمد رضا صالحی به شرخ ذیل است:
روستا رکن اصلی تولید و ضامن امنیت غذایی و حفظ استقلال کشور است و روستاییان محافظان همواره سرزمین و سنن و فرهنگ آن، هم چنین میراث داران تاریخ و محیط زیست و مرزدارانی غیور بوده اند. روستاها به عنوان شکل دهنده نخستین کانون های تمدنی، در شرایط پیچیده اقتصادی کنونی دنیا نیز جایگاه و اهمیت خاص خود را حفظ کرده و حتی نقش های متفاوتی به خود گرفته اند. تا جایی که نه تنها کانون تولید محصول و تامین امنیت غذایی هستند، بلکه در توسعه بخش خدمات و گردشگری نیز به طور روزافزونی نقش آفرین هستند. اقتصاد روستا امروز تنها به کشاورزی و دامپروری وابسته نیست، بلکه با توسعه کسب و کارهای جدید و کارآفرینی مبتنی بر تولید نوآورانه و دانش بنیان، مشاغل زیادی ایجاد و بر محدودیت های منابع آب و خاک غلبه کنند.
در دولت تدبیر و امید با توجه خاصی که به توسعه روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته داشته است، از شکاف بین شهر و روستا کاسته شده و امروز کمتر روستایی را می توان یافت که از امکانات زیربنایی و شاخص های مطلوب عمرانی بی بهره باشد. افزایش چند برابری اعتبارات دهیاری ها با وجود تنگناهای مالی دولت، شاهدی بر این مدعاست. حجم گسترده خدمات عمرانی به حدی بوده که اکنون دغدغه اصلی روستاییان، نه آب و برق و گاز و امکانات بهداشتی و اموزشی، بلکه ایجاد مشاغل پایدار به خصوص برای نسل جوان است.
در خراسان شمالی هم که حدود نیمی از جمعیت ساکن روستاها هستند و عشایر غیور آن نیز نقش مهمی در تولید و اقتصاد بر عهده دارند، برای توسعه این مناطق هدفگذاری های خوبی انجام شده است. ایجاد روستاهای سبز و بدون بیکار با استفاده از ظرفیت های بومی و محلی و بازاریابی و بازارسازی برای محصولات تولیدی و نیز بهره برداری از مواهب طبیعی مثل برق خورشیدی، از جمله هدفگذاری هایی است که به تدریج عملیاتی می شود و امید می رود به ایجاد مشاغل پایدار و رونق تولید و تقویت بنیه اقتصادی روستاها و جامعه عشایری کمک شایان توجهی بکند. فرصت را غنیمت می شمارم و پانزدهم مهرماه روز ملی روستا و عشایر را به عموم روستاییان و جامعه عشایری استان، اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران تبریک و تهنیت می گویم. امید آن که با هم افزایی، تدبیر، خردگرایی و برنامه ریزی درست بتوانیم در مسیر رشد و تعالی روستا، شهرستان و استان خود گام های بلندتری برداریم.
6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.