به گزارش ایرنا، غلامحسین ساقی روز چهارشنبه در نشست خبری توسعه منابع آب را از دیگر رویکردهای شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی عنوان کرد و اظهار داشت: در این زمینه تلاش داریم تا برای پایدارسازی منابع آب، چاه های آب در شهرهای استان حفر شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: آب آشامیدنی مورد نیاز شهروندان در سه شهر استان شامل بجنورد، شیروان و اسفراین از سد تامین می شود که نیاز است تا منابع پایدار برای این شهروندان هم با حفر چاه، ایجاد شود.
وی خاطرنشان کرد: برای پایدارسازی منابع آب شهروندان استان، حفر 32 حلقه چاه در دستور کار است که تا کنون 19 حلقه چاه حفر شده است.
وی در ادامه اظهار داشت: فعلا تصمیمی برای افزایش بهای خدمات این شرکت از طریق تبصره سه و ماده 7 گرفته نشده است.
ساقی افزود: امسال پیگیری از شورای اسلامی شهر برای افزایش تعرفه ها نداشته ایم و هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است.
وی گفت: این شرکت چند برنامه راهبردی در دستور کار دارد که یکی از آنها، مدیریت مصرف آب است و در این زمینه در سال گذشته، میزان رشد مصرف آب در شهرهای استان کاهشی بوده است.

* عقب ماندگی در توسعه زیرساخت فاضلاب
وی در باره توسعه زیرساخت فاضلاب در استان گفت: در آغاز سال 96، میزان بهرمندی شهروندان استان از خدمات فاضلاب 29.3 درصد بود که در این شاخص از میانگین کشوری عقب هستیم.
ساقی تصریح کرد: تلاش داریم تا میزان پوشش خدمات فاضلاب در شهرهای استان امسال به 40 درصد ارتقا یابد.
وی با اشاره به اینکه اکنون ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب در استان 27 هزار و 600 مترمکعب در شبانه روز است گفت: به همین میزان، پروژه تصفیه خانه در دست اجرا و ساخت است.
وی تصریح کرد: تصفیه خانه شیروان با 12 هزار مترمکعب در شبانه روز 74.2 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در آشخانه هم اجرای تصفیه خانه 90 درصد رشد دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح ارتقای تصفیه خانه اسفراین اظهار داشت: ظرفیت این تصفیه خانه از هشت هزار مترمکعب به 16 هزار مترمکعب افزایش یافته و آماده بهره برداری است.
شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی 200 هزار مشترک آب دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.