محمدعلی شریکیان روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از باغ های شیروان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تولید 398 تن گل محمدی از سطح 350 هکتار در سال قبل اظهار داشت: این گیاه دارویی در اراضی شیبدار توسعه خوبی داشته زیراکه در این اراضی تبخیر کمی داشته ایم که نسبت به سال قبل آن افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه کشت گل محمدی در این استان از ظرفیت های جدید به شمار می رود که توسعه کشت آن به سرعت در حال انجام است گفت: کشت آن در اراضی شیبدار دارای صرفه اقتصادی و اشتغالزایی بالایی است و این مهم در این استان مورد توجه قرار گرفته است.
شریکیان افزود: شرایط آب و هوایی این استان متناسب با رویش گل محمدی است و توسعه آن در این استان از مهم ترین اهداف جهاد کشاورزی است که در بارش های اخیر دچار هیچ گونه خسارتی نشده است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: گل محمدی در زمره گیاهان دارویی و کم آب طلب که در خاک های سنگلاخی محصول تولید می کند و گل آن برای گلاب گیری و صنایع اسانس گیری دارد که این توسعه ادامه پیدا خواهد کرد.
شریکیان افزود: به کشاورزان توصیه می شود در کشتی که می خواهند انجام دهند تغذیه باغ ها یک امر ضروری است و باید پی گیری کنند از طریق کودهای دامی پوسیده، ریز مغذی و آلی محصول کمی و کیفی خوبی داشته باشیم.
سطح زیر کشت گیاهان دارویی خراسان شمالی یکهزار و 285 هکتار با تولید هزار و 920 تن است که گیاهان دارویی این استان شامل زیره سبز، آویشن باغی، باریجه، نعنا فلفلی، خاکشیر، گشنیز، کدو تخم کاغذی، کتان است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح 300 هزار هکتار بخش زراعی و مابقی باغ است.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.