علی کاظمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متاسفانه برخی رسانه های استان در خبرها و گزارش های خود مدام از این محور گردشگری به عنوان جاده مرگ، یاد می کنند که این امر چندان زیبنده نیست.
وی با بیان اینکه این عبارت سبب ایجاد هراس در دل مسافران و سرمایه گذاران می شود، افزود: این عنوان می تواند سبب عقب گرد سرمایه گذاران از حضور در استان شده و از سویی رونق صنعت گردشگری استان را تحت الشعاع قرار دهد.
وی گفت: البته کار رسانه، مطالبه گری و پیگیری اجرای امور است اما این امر نباید سبب وارد شدن خدشه و بروز مشکل در بخش دیگری شده و اقتصاد را با مشکل روبه رو کند.
کاظمی تصریح کرد: در آستانه فرارسیدن نوروز و افزایش مسافرت ها، رسانه ها باید کمک کنند تا از ظرفیتهای استان برای افزایش ماندگاری مسافران بهره برده و داشته ها را به گردشگران معرفی کنیم اما برخی توصیفات می تواند این نتیجه گیری را معکوس کند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: به یقین تکرار توصیف محور در دست ساخت بجنورد- جنگل گلستان به «جاده مرگ» چندان مناسب و شایسته نیست.
به گزارش ایرنا، طولانی شدن اجرای طرح چهار خطه کردن محور بجنورد- جنگل سبب گلایه مردم و دغدغه مسئولان خراسان شمالی شده است و برخی رسانه ها در گزارش های انتقادی خود از این محور به عنوان جاده مرگ یاد کرده و مکرر از این عبارت استفاده می کنند.
تاکنون حدود 68 کیلومتر از مسیر 143 کیلومتری غرب خراسان شمالی بین بجنورد- جنگل گلستان دوبانده شده و اجرای مابقی طرح توسط پیمانکاران در حال پیگیری است.
اجرای این طرح راهسازی در دولت تدبیر و امید سرعت گرفته به طوری که در 2 سال گذشته 52 کیلومتر از این مسیر 143 کیلومتری آسفالت شده و اکنون در مجموع بیش از 67 کیلومتر آن به صورت چهار خطه زیر بار ترافیک است.
خراسان شمالی در میان 2 قطب گردشگری و زیارتی کشور قرار گرفته و سالانه میلیون ها مسافر از مسیر بجنورد- جنگل گلستان گذر می کنند.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.