به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان شمالی گفت:16 کیلو 400 گرم مواد مخدر از نوع تریاک و 2نفر قاچاقچی دستگیر شدند.
سرهنگ'محمد غلامی' با اعلام این خبر اظهارکرد: در پی اعلام اخباری مبنی بر اینکه افرادی در زمینه حمل و خرید و فروش مواد مخدر سنتی از استان های جنوبی به استان خراسان شمالی در سطح وسیعی فعالیت دارند موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی تصریح کرد:ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی و تلاش شبانه روزی اخباری را دریافتند که متهم یا متهمان قصد انتقال مقدار قابل توجهی مواد مخدر از نوع تریاک را به شهرستان اسفراین دارند.
سرهنگ غلامی با اشاره به اینکه تعداد 2 اکیپ از ماموران این پلیس جهت شناسایی و دستگیری سوژه مورد نظر به ابتدای حوزه استحفاظی از سمت اسفراین اعزام شدند، یاد آور شد: ماموران با ایجاد تور ایست و بازرسی و کنترل خودرو های عبوری به یک دستگاه کامیون حامل تراکتور مشکوک و به تعقیب سوژه پرداختند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یاد آور شد: در یک عملیات غافلگیرانه کامیون مورد نظر متوقف و راننده به همراه خودرو جهت بررسی بیشتر به مقر پلیس مبارزه با مواد مخدر اسفراین انتقال شدند.
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: ماموران در حین انتقال راننده کامیون به مقر پلیس اخباری را دریافت کردند که عامل اصلی مواد مخدر با یک دستگاه خودرو نیسان در محور اسفراین به سبزوار در حال حرکت می باشد.
وی ادامه داد: ماموران به محض دریافت خبر به اکیپ استقراری در ابتدای حوزه استحفاظی اعلام و نهایتا موفق به توقیف خودروی نیسان مورد نظر شدند.
سرهنگ غلامی با بیان اینکه در بازرسی از تراکتوری که بوسیله کامیون در حال انتقال بوده تعداد 13 بسته تریاک به وزن 16 کیلو 400 گرم کشف شد، بیان داشت: در این عملیات تعداد 2 متهم دستگیر که بعد از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی انتقال شدند.

*کشف بیش از 19 کیلو گرم مواد مخدر و دستگیری 4 سوداگر مرگ در خراسان شمالی
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف 19 کیلو و 500 گرم مواد مخدر از نوع تریاک و دستگیری 4 سوداگر مرگ در این زمینه خبر داد.
سرهنگ محمد غلامی با اعلام این خبر گفت: در پی اعلام اخباری مبنی بر اینکه افرادی درامر تهیه وقاچاق مواد مخدر سنتی بصورت باندی ازاستان های جنوبی به استان خراسان شمالی درسطح وسیعی فعالیت دارند موضوع به صورت ویژه دردستور کار این پلیس قرار گرفت.
این مقام انتظامی تصریح کرد: پس ازیکسری اقدامات فنی واطلاعاتی نهایتا مشخص شد متهمان به استان کرمان عزیمت وقصد انتقال مقدار قابل توجهی مواد مخدر تریاک را به شهرستان بجنورد دارند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه تعداد 2 اکیپ از ماموران این پلیس جهت شناسایی و دستگیری سوژه مورد نظر به ابتدای حوزه استحفاظی عزیمت کردند، بیان داشت: ماموران در حین کنترل خودرو های عبوری به یک دستگاه خودروی ام وی ام مشکوک و با هماهنگی مقام قضایی خودروی مورد نظر را متوقف کردند.
سرهنگ غلامی با بیان اینکه در بازرسی از خودرو مقدار 19 کیلو و 500 گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، گفت: در این عملیات 4 سوداگر مرگ دستگیر و بعد از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خاطر نشان کرد: وظیفه ناجا تامین نظم و امنیت جامعه است و اگر چنانچه کسی بخواهد امنیت و آسایش مردم را مختل کند سبزپوشان عرصه نظم و امنیت به شدت با آن ها برخورد می کند و از شهروندان نیز انتظار می رود در صورت مشاهده اینگونه موارد موضوع را از طریق پل ارتباطی 110 به پلیس اطلاع دهند.

*دستگیری سارق حرفه ای ساختمان های نیمه ساز در اسفراین
فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین از دستگیری یک سارق با 4 فقره سرقت در اسفراین خبر داد.
سرهنگ جاوید مهری با اعلام این خبر افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت از ساختمانهای نیمه ساز در سطح شهرستان موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
این مقام انتظامی بیان داشت: ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی و کنترل مجرمین سابقه دار موفق به شناسایی متهم شدند.
سرهنگ مهری با اشاره به اینکه ماموران در یک اقدام غافلگیرانه سارق را دستگیر کردند، افزود: متهم در بازجویی های بعمل آمده به 4 فقره سرقت از ساختمانهای نیمه ساز و فروش اموال به دو نفر مالخر اعتراف کرد.

*87 دستگاه دوربین ثابت و سیار محورهای مواصلاتی خراسان شمالی را رصد می کنند
جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به حجم تردد خودروها همزمان با فصل تابستان، گفت: از طریق 87 دستگاه دوربین ثابت و سیار، تردد خودروها در محورهای مواصلاتی کنترل می شود.
سرهنگ حسین بدری اظهارداشت: کنترل آمد و شد یکی از ماموریت های مهم پلیس های راهور و راه قلمداد می شود بخصوص با آغاز سفرها در فصل تابستان، توجه و تمرکز پلیس به تقویت بخش های مربوطه بیشتر می شود.
این مقام انتظامی افزود: ایمنی و سلامت مسافران برای ما مهم است و بایستی با تمام توان و برنامه ریزی لازم کارکنان پلیس راه حضور جدی تری داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه تعداد 87 دوربین ثابت و سیار تردد خودروها را در محورهای مواصلاتی کنترل می کنند، یاد آور شد: تعداد 45 تیم خودرویی به صورت محسوس و تعداد 2 تیم نیز به صورت نامحسوس نسبت به رصد جاده ها اقدام میکنند.
سرهنگ بدری با اشاره به نصب 10 عدد دوربین کنترل سرعت ثابت جاده ای در محور های اصلی، افزود: از هفده دوربین نظارت تصویری وضعیت جوی و کلی ترافیکی، برای ثبت رخدادهای خاص نیز استفاده می شود.
جانشین فرمانده انتظامی استان ادامه داد: تعداد 30 دوربین کنترل سرعت متحرک برای ثبت تخلفات رانندگی نیز در اختیار تیم های گشتی پلیس راه استان قرار دارد.
جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی با بیان اینکه مهم تر از حضور کارکنان در سطح جاده ها همکاری مردم است، افزود: آنچه که بایستی مردم به آن توجه داشته باشند تذکرات پلیس به نحوه رانندگی و چگونگی حرکت خودروها در جاده هاست البته رسانه ها هم نقش بسیار مهمی بر عهده دارند که امیدوارم فرهنگ ترافیک روز به روز ارتقاء پیدا کند و بتوانیم با همکاری سایر مسئولان که در جاده ها انجام وظیفه می کنند شرایط امن و ایمنی برای مسافران فراهم کنیم.
وی با اشاره به بکارگیری تعداد 10 تیم انتظامی در حاشیه محور های اصلی تا پایان طرح ترافیک، بیان داشت: تعداد دوازده ایستگاه پلیس در طول محور های اصلی، بر نقاط حادثه خیز نظارت می کنند.
سرهنگ بدری خاطر نشان کرد: 6 پاسگاه پلیس راه وظیفه هدایت و کنترل ترافیکی تیم های گشتی را بر عهده دارند.
جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی در پایان از بکارگیری تعداد یکصد و 40 نفر در طول طرح ترافیکی تابستانی برای رفاه حال مسافران و شهروندان عزیز خبر داد.
سایت ایرنای خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan ، کانال تلگرامی به نشانی https://t.me/irnabojnurd و صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی هم در اینستاگرام به نشانی ttps://www.instagram.com/irnabojnurd در دسترس همگان است.
هم چنین هموطنان گرامی دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تلگرام کنند.
7183/ 6042 خبرنگار:مرضیه اردکام** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.