به گزارش چهارشنبه ایرنا، عبدالعلی نظر پور در نشست بررسی مشکلات اهالی پایین دست سد شیرین دره اظهار داشت: این 8 دشت علاوه بر کاهش آب سفره های زمینی مشکل آلودگی هم دارد.
وی با اشاره به اینکه، پیشگیری از آلودگی آب سد شیرین دره مهم ترین اولویت شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی است، افزود: برای رفع این معضل مشارکت همه مردم و دستگاه های اجرایی ضروری است.
وی گفت: یک سوم مخزن سد شیرین دره را رسوب تشکل می دهد.
وی مصرف آب بجنورد از حوزه سد شیرین دره را 300 لیتر بر ثانیه اعلام و عنوان کرد: 50 درصد آب شرب شهر بجنورد از محل این سد تامین می شود.
وی اظهار کرد: دپو شدن کودهای حیوانی توسط اهالی در اطراف سد، مصرف سموم کشاورزی در بالا دست و پسماندهای روستاهای حوزه سد شیرین دره از عوامل آلودگی آب این سد است.
معاون فرماندار مانه و سملقان هم در این جلسه گفت: شوراهای 4 روستای کنار حوزه سد شیرین دره مکانی را برای جانمایی زباله های این روستاها مشخص کنند.
رسول جهاندوست این 4 روستا اگر ماشین جمع آوری زباله ندارند از دفتر روستایی این وسیله را درخواست کنند تا دفتر روستایی خودرو زباله را به آنها تخصیص دهد.
سد شیرین دره در 65 کیلومتری شمال غربی شهر بجنورد و در محدوده شهرستان مانه و سملقان قرار دارد و یکی از بزرگترین سدهای خراسان شمالی است.
7183/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.