حسن لنگری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شاخص دی.ام.اف.تی، که شاخص پوسیدگی دندان است، در میان دانش آموزان استان در سه سال اخیر ارتقا یافته و به 1.7 رسیده است.
وی افزود: این شاخص در کشور نزدیک به 2 است و وضعیت خراسان شمالی اندکی مطلوبتر و جزو 10 استان برتر کشور است که تلاش داریم این وضعیت با اقدامات پیشگیرانه ارتقا یابد.
وی برنامه های وارنیش فلوراید، فیشورسیلانت و اقدامات درمانی شامل جرم گیری و کشیدن دندان را از طرح های مورد نظر برای پیشگیری از پوسیدگی دندان دانش آموزان خواند.

* 96 هزار دانش آموز زیر پوشش خدمات بهداشت دندان
لنگری گفت: امسال 96 هزار و 500 دانش آموز استان زیر پوشش برنامه های بهداشت دهان و دندان قرار گرفته اند.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: این طرح در 2 مرحله انجام می شود که مرحله نخست اجرا شده و مرحله بعد در بهار سال 98 اجرایی می شود.
وی خاطرنشان کرد: در این طرح تمام دانش آموزان دوره ابتدایی و پایه اول متوسطه اول زیر پوشش قرار می گیرند.

* طرحی برای کلاس ششمی ها
لنگری از اجرای طرح بهداشت دهان و دندان ویژه دانش آموزان ششم ابتدایی بجنورد خبر داد و گفت: با تفاهم نامه منعقد شده میان آموزش و پرورش و دانشکده دندانپزشکی بجنورد، تمام دانش آموزان ششم ابتدایی این شهر به صورت رایگان خدمات بهداشتی و درمانی دهان و دندان را دریافت می کنند.
وی تصریح کرد: خدمات مربوط به پیشگیری از پوسیدگی دندان، جرم گیری، ترمیم و درمان به صورت رایگان و یا با 70 درصد تخفیف ارائه می شود.
وی با بیان اینکه 13 هزار دانش آموز بجنورد در این طرح خدمات می گیرند، افزود: آموزش و پرورش به ازای هر دانش آموز، 70 هزار ریال هزینه کرده و مابقی هزینه ها توسط دانشگاه علوم پزشکی تامین می شود.
به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی این طرح اولین بار در سطح کشور انجام می شود.
165 هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از 2 هزار باب آموزشگاه تحصیل می کنند.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.