حسن لنگری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در طرح سفیران سلامت، دانش آموزان مراقب سلامت هم کلاسی ها و دوستان خود هستند.
وی خاطرنشان کرد: شرکت دانش آموزان در رقابت های فرهنگی بهداشتی، پویش ملی برای ارتقای سواد سلامت دانش آموزان و ایجاد انگیزه و علاقه در فعالیت های بهداشتی از مهم ترین اهداف اجرای ‌این طرح است.
وی افزود: دانش آموزان در جلسات آموزشی آموخته های خود را به همسالان و خانواده های خود انتقال داده و در فعالیت های بهداشتی مدرسه کمک یار مربی بهداشت و مدیر مدرسه هستند.
لنگری تاکید کرد: دادن مسئولیت به دانش آموزان سبب ارتقای یادگیری آنان و انتقال آن به سایر دانش آموزان شده و سبب بهبود عملکرد آنها می شود.
وی با بیان اینکه طرح سفیران سلامت از سه سال گذشته در مدارس اجرایی شده، گفت: سفیران سلامت در مقاطع ابتدایی به آموزش اموری چون تغذیه سالم، اهمیت ورزش در سلامت، نحوه شست و شوی دست، پیشگیری از بیماری های واگیر، حفاظت از محیط زیست، پیشگیری از حوادث، بهداشت دهان و دندان و نکات کلی بهداشتی می پردازند.
وی افزود: در مقطع متوسطه هم آموزش ها به خودمراقبتی، تغذیه و زندگی سالم، خواب خوب شب، حل مساله، تفکر سالم، مدیریت خشم و استرس و سلامت روان مربوط است.
ی پردازند.
165 هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از 2 هزار باب آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.