حسن لنگری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در طرح حیاط پویا، اشکال هندسی، جداول و تصاویر بر حیاط و یا دیوار مدرسه کشیده می شود تا دانش آموزان به ورزش و تحرک ترغیب شوند.
وی تحرک و ورزش را عاملی برای سلامتی دانش آموزان و کمک به مشکل کوتاه قدی این قشر عنوان کرد و افزود: البته کوتاهی قد، یکی از نگرانی های خانواده ها است و برای حل این مشکل، آموزش و پرورش نسبت اجرای طرح حیاط پویا در 40 درصد از مدارس استان اقدام کرده است.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: شمار دانش آموزان کوتاه قد در استان در چند سال اخیر افزایشی نداشته است.
وی با بیان اینکه توسعه فعالیت های ورزشی به توقف افزایش شمار دانش آموزان کوتاه قد در استان کمک کرده است تصریح کرد: حرکات جهشی و پریدن تاثیر زیادی در افزایش طول قد دانش آموزان دارد و از این رو طرح امانت دهی طناب به دانش آموزان دختر در دستور کار قرار گرفته و اجرایی می شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: اینکه گفته می شود مشکل کوتاهی قد در میان دانش آموزان استان روند رو به رشد است را قبول ندارم و خوشبختانه در این سال ها شمار دانش آموزان کوتاه قد افزایش نداشته است.

* شناسایی 23 دانش آموز با مشکل جسمانی و کوتاه قد
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی درباره مشکلات دانش آموزان کوتاه قد اظهار داشت: این دانش آموزان تنها در صورتی که مشکل جسمی و یا ذهنی داشته باشند، از حمایت های آموزش و پرورش استثنایی برخوردار می شوند.
علی متقیان افزود: آموزش و پرورش استثنایی، دانش آموزانی را در زیر چتر حمایت دارد که با مشکلات آموزشی روبه رو هستند و کوتاه قدی به خودی خود، مشکلی در آموزش فرد ایجاد نمی کند.
وی خاطرنشان کرد: بینایی، شنوایی، مشکلات حرکتی و مشکل رفتاری در سنجش فرد مورد توجه است البته نوآموزان قد کوتاه شناسایی می شوند و توصیه های بهداشتی به به خانوده ها داده می شود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی افزود: اکنون تنها یک دانش آموز کوتاه قد که دچار مشکل جسمانی است و از هورمون رشد استفاده می کند تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی است زیرا مشکل جسمانی این فرد سبب شده تا حضور در مدرسه با مشکل رو به رو باشد.
بر اساس اعلام آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی در طرح سنجش امسال، 23 نفر مشکل جسمانی و کوتاه قد تشخیص داده شده است.
165 هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از 2 هزار باب آموزشگاه خراسان شمالی مشغول به تحصیل هستند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.