مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کنفرانس با رویکرد بهینه سازی مصرف خون و فرآورده های خونی در مراکز بیمارستانی استان برگزار شد.
دکتر احسان روشن روان با اشاره به انتقال تازه ترین مطالب علمی در این کنفرانس، گفت: نیاز به خون همیشگی و دائمی است و با پیشرفت علوم پزشکی این نیاز روز به روز بیشتر می شود و جامعه اهداکنندگان نیز محدود است بنابراین باید تعادلی بین این دو برقرار شود.
روشن روان افزود: مدیریت مصرف خون به ما کمک می کند تا از مصرف غیرضروری محصولات خونی جلوگیری کرده و در صورت امکان از محصولات جایگزین برای درمان بیماران استفاده شود.
وی در ادامه وضعیت اهدای خون در استان را مطلوب دانست و گفت: آمار اهدا کنندگان مستمر که از شاخصه های سلامت خون بهره مند هستند در این استان بالا است.
مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان شمالی با اشاره به تست سلامت خون های اهدا شده، اظهار داشت: اهداکنندگان خون در دو قالب مصاحبه و انجام آزمایشات خاص از نظر ابتلا به بیماری های قابل انتقال از طریق خون پالایش می شوند.
وی افزود: ضریب حساسیت این آزمایش ها بسیار بالا است و چنانچه مشکلی از نظر سلامت خون وجود داشته باشد مورد شناسایی قرار می گیرد.
کنفرانس علمی هموویژلانس و مدیریت خون بیمار با سخنرانی دکتر آزیتا آذر کیوان، عضو هیات مدیره سازمان انتقال خون ایران در محل سالن اجتماعات بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد برگزار شد.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.