به گزارش ایرنا، مجید پورعیسی جمعه شب در نشست هم اندیشی با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی شهرستان اسفراین از تلاش های فعالان اقتصادی که با وجود تنگناهای مختلف دراین عرصه همچنان فعالیت می کنند قدردانی کرد و افزود: دولت در این شرایط سعی در کمک به تولیدکنندگان و سرمایه گذارن و حل مشکلات آنان دارد.
وی با اشاره به شرایط جنگ اقتصادی کشور گفت: 90درصد مشکلاتی که برای تولید کنندگان پیش آمده است همچون نوسانات نرخ ارز، نوسانات قوانین و مقرارت و افزایش تورم به سرمایه گذران و تولیدکنندگان مربوط نمی شود.
پورعیسی از مدیران بانکی در سطح کشور خواست: تفویض اختیارات بیشتر در حوزه پرداخت تسهیلات بانکی به مدیران استانی خود بدهند و مدیران بانکی استان نیز شجاعت بیشتری در حمایت از تولیدکنندگان داشته باشند.
وی شرایط اخذ تسهیلات و ارائه تضامین بالا در استان برای سرمایه گذارن را از مشکلات سرمایه گذاران در استان ذکر کرد و افزود: باید خطوط اعتباری بیشتر برای استان ایجاد و پرداخت تسهیلات برای واحدهای تولیدی و کارآفرینان تسهیل شود.
فرماندار شهرستان اسفراین نیز در این نشست گفت: این شهرستان ظرفیتهای بالقوه ای در حوزه صنعت دارد که در صورت حمایت مسئولان از صنایع می توان در آینده شاهد رونق و تولیدات بیشتر باشیم و تحریم های دشمنان را خنثی کنیم.
طاهر رستمی با بیان اینکه رونق صنایع پایین دستی تاثیر بسیار کلیدی در رونق اشتغال و حل مشکل بیکاری شهرستان خواهد داشت گفت: برای استقرار صنایع پایین دستی صنایع فلزی در شهرستان تلاش خواهیم کرد.
وی با اشاره به مشکل تامین برق در طرح صنعتی فولاد آلیاژی کیمیای صبا این شهرستان گفت: در صورت حل این مشکل پروژه مذکور در دهه فجر امسال بهره برداری می شود.
رستمی پیشنهاد کرد: طرح تسهیلات ویژه صنایع از محل صندوق توسعه ملی در مجلس مصوب و با تصویب این طرح خط اعتباری ویژه ای برای صنایع ایجاد شود.
شهرستان اسفراین با داشتن 70 واحد تولیدی مختلف و دارا بودن 2 صنعت بزرگ فولاد و لوله گستر و نیز صنایع پایین دست این دو صنعت بزرگ، قطب صنعتی خراسان شمالی به شمار می آید.
شهرستان 120هزار نفری اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.
7189/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.