استاندار خراسان شمالی در آئین افتتاح این طرح در روستای استاد شهرستان فاروج با گرامیداشت دهه فجر گفت: در این شهرستان به طور میانگین هرسال 228 طرح در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده که نسبت به دولت گذشته 56 درصد رشد داشته است.
صالحی افزود: میزان اعتبارات در دولت تدبیر و امید برای این شهرستان به 22 میلیاردو 32 میلیون تومان رسیده است که در مقایسه با دولت پیشین، 229 درصد رشد داشته است.
وی گفت: توسعه استان به توسعه پایدار روستاها وابسته است و این توسعه بعد ازتامین زیرساخت های نخست همچون برق، آب، گاز و .. قابل برنامه ریزی است.
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه هرجا زیرساخت های ابتدایی تامین نشده باشد ضعف از ما دولتیان است واول باید این نیازها تامین شود بیان داشت: سپس می توان به سمت توانمند سازی و ایجاد فرصت های شغلی و اقتصادی حرکت کرد.
وی ایجاد روستای بدون بیکار و سبز را در همین راستا عنوان کرد و گفت: در شهرستان فاروج روستای جعفرآباد و خبوشان به ترتیب تا هفته دولت سال آینده باید به مرحله بدون بیکار و سبز برسند.
نماینده مردم شهرستان های فاروج و قوچان در مجلس شورای اسلامی گفت: روستاهای شهرستان فاروج ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی متنوعی دارند که با ارتقای این شرایط می توان شاهد روستاهای پویا و با تحرک باشیم.
هادی شوشتری، روستای استاد را ماسوله خراسان شمالی عنوان کرد و افزود: تامین زیرساخت های گردشگری در این روستا در پویایی اقتصاد شهرستان موثر است.
فرماندار فاروج هم گفت: این شهرستان در حوزه های مختلف طرح های عمرانی به شاخص ها نزدیک یا حتی فراتر رفته است.
هادی رجائی نیا افزود: در سال آینده جشن پایان گازرسانی در روستاهای بالای 20خانوار شهرستان برگزار می شود.
وی افزود: در دهه فجر امسال هم 7 طرح با اعتبار70 میلیارد ریال آغاز می شود.
وی گفت: در تامین آب شرب شهری به شاخص 100 ودر روستایی به 77درصد رسیده ایم و در تلفن همراه هنوز 35 روستای شهرستان محروم است.
طرح های قابل افتتاح شهرستان در اقامتگاه بوم گردی روستای استاد به نیابت افتتاح شد.
7187/ 6042 خبرنگار: مرضیه مهربان** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.