با انعقاد تفاهم‌نامه اجرای طرح گسترش سواد آبی بین شرکت آب منطقه‌ای و اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، دانش‌آموزان استان سواد آبی را فرا می‌گیرند.

به گزارش ایلنا، طرح سراسری اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی گسترش سواد آبی (داناب) با هدف آگاهی بخشی درباره مسائل و چالش‌های اصلی حوزه آب اعم از مسائل ارزشی پیرامون آب،‌ مسائل کمی و کیفی، بحث آب مجازی،‌ ارزش ذاتی و اقتصادی آب، دانش‌آموزان دوره متوسطه را در روندی نظام مند مورد پوشش قرار می‌دهد.

طبق این تفاهمنامه، قرار است در روندی نظام‌مند صددرصد دبیران کتاب انسان و محیط زیست در دوره دوم متوسطه این استان به تعداد 389 نفر به صورت تکمیلی و در سطحی گسترده‌تر از درس اول این کتاب با چالش‌ها و مفاهیم مهم منابع آب استان آشنا شوند.

براساس این تفاهمنامه، انتقال این مفاهیم به دانش آموزان از طریق دبیر مربوطه همگام با فعالیتهای طرح شده انجام و با برگزاری مسابقه پیرامون پرسش پایان درس اول این کتاب خاتمه می‌یابد. با اجرای این طرح در خراسان شمالی تمام دانش آموزان پایه یازدهم دوره متوسطه به تعداد 9 هزار و 273 نفر، آموزش های پایه ای منابع آب استان را فرا می گیرند. 165 هزار دانش آموز خراسان شمالی در 2 هزار باب آموزشگاه، مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.