حسن لنگری جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این پایگاه ها سال آتی در مدارس استان ایجاد می شود، گفت: برای ایجاد این تعداد پایگاه 2 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
وی افزود: همچنین برای تامین و ارتقای سلامت بهداشت دهان و دندان دانش آموزان، وارنیش فلوراید در میان حدود 100 هزار دانش آموز استان توزیع شده است که در این زمینه 35 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

*سرانه فضای ورزشی دانش آموزان استان از میانگین کشوری بالا است
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: با اقدامات انجام شده، سرانه فضای ورزشی دانش آموزان این استان از میانگین کشوری بالاتر رفته است.
لنگری اظهار کرد: اکنون سرانه فضای ورزشی دانش آموزان استان 0.28 مترمربع است که این رقم در کشور 0.24 مترمربع است.
وی افزود: در برخی از شهرستان ها این شاخص بسیار بالاتر است به طوری که در شهرستان جاجرم، سرانه ورزشی دانش آموزان حدود 0.7 مترمربع است.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد: با اقدامات انجام شده و ساخت سالن های ورزشی در مدارس، سرانه ورزشی دانش آموزان این استان به طور چشمگیری افزایش یافته است.
وی گفت: امسال در یک مرحله، تجهیزات و امکانات ورزشی به ارزش حدود سه میلیارد ریال برای مدارس استان خریداری شد که در میان مدارس استان توزیع می شود.

* ارتقای 17 پله ای ورزش دانش آموزی
لنگری با اشاره به صعود 17 پله ای جایگاه ورزش دانش آموزی استان اظهار کرد: جایگاه ورزشی دانش آموزان استان از ردیف 27 در میان استان های کشور به ردیف 10 ارتقا یافته است.
وی با اشاره به برگزاری هفتمین جشنواره نوجوان سالم در استان گفت: 10 هزار اثر به این جشنواره ارسال شد و 40 هزار نفر در این جشنواره مشارکت کرده اند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: اختتامیه این جشنواره 20 اسفند ماه جاری برگزار می شود و در این آیین از برگزیدگان تقدیر به عمل می آید.
164 هزار دانش آموز در 2 هزار آموزشگاه خراسان شمالی زیر نظر 14 هزار فرهنگی تحصیل می کنند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.