به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد مرکز استان خراسان شمالی اظهار داشت: ایجاد این سند کار بسیار بزرگ است که در تاریخ ثبت خواهد شد و آیندگان به مهمی آن پی خواهند برد.
وی افزود: این سند برای 50 سال آینده کشور تهیه شده است که به عنوان الگو، چراغ راهنما خواهد بود. برای تدوین آن هفت سال شمار زیادی از نخبگان، فرهیختگان و کارشناسان زحمت کشیده اند.
امام جمعه بجنورد با بیان اینکه در این سند الگویی برای پیشبرد ایران اسلامی تا 50 سال دیگر ارائه شده است اظهار داشت: بر اساس این سند، کشور را به پیش می بریم.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: این سند دارای پیام های مهم از جمله اقتدار، دوری از روز مرگی، اعتماد به نخبگان و امید است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به فرمایشات رهبری در نشست با نخبگان اشاره ای کرد و گفت: دولتمردان از نخبه ها در مدیریت میانی کشور استفاده کنند، هم اکنون باید از فکر و استعداد و همچنین خلاقیت نخبگان برای پیشرفت کشور در زمینه های مختلف بهره برد.

* اجتماع اربعین مظهر اقتدار مسلمانان
امام جمعه بجنورد در ادامه گفت: اجتماع اربعین مظهر اقتدار مسلمانان است که علاوه بر این موجب استحکام وحدت هرچه بیشتر آنان برای مبارزه با استکبار می شود.
وی با بیان اینکه در این اجتماع بزرگ افزون بر 20 میلیون نفر مسلمان از سراسر دنیا حضور می یابند گفت: دو میلیون نفر نیز ایرانی خواهند بود.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی حضور میلیونی مسلمانان در اربعین حسینی تنها یک عزاداری صرف نیست بلکه فرهنگ حضور آنان در برابر نفاق و شرک است.
وی با بیان اینکه راه شهدا کم رنگ و غبارآلود نشود افزود: حضور تک تک مسلمانان در اربعین حسینی (ع) بیعت مجددی است که دشمن از آن ترس و وحشت دارد و بعضا خود را به کربلا می رساند تا تفرقه ای ایجاد کنند.
امام جمعه بجنورد ضمن تبریک هفته تغذیه و بیمه سلامت گفت: مواظب باشیم از محصولات تراریخته دشمن استفاده نکنیم باید احتیاط کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: امروز به جای کشت گندم دانه روغنی کلزا را گسترش می دهند و در این زمینه به کشاورزان تسهیلات می دهند که باید مواظب باشیم این محصول نیز تراریخته است.

* دو سوم جمعیت استان خراسان شمالی رایگان بیمه شده اند
امام جمعه بجنورد با بیان اینکه دو سوم جمعیت استان رایگان بیمه شده اند گفت: از دفترچه به صورت بهینه استفاده و از موارد غیر ضروری باید خودداری شود.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.