حمید رحیمی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نفرات و آثار برگزیده در بخش های اتود کارگاهی نمایش، نمایشنامه نویسی و پوسترهای نمایشی انتخاب شده اند.
به گفته وی؛ در اتود کارگاهی نمایش 'عراز ایری، سحر احمدی، الناز ملکیان، مبینا کلبادی، سارا اسماعیل پور، نرگس نصیری کوسالاری، فاطمه نصیری کوسالاری، حسین شیروانی، مهدی عماره، مهدی زنگانه و ابوالفضل کریمی' همگی از استان گلستان و هومن بهادری قوچانی از خراسان شمالی، احمد شهریاری راد از یزد و مریم سلیمانی بابادی از چهار محال بختیاری در بخش رقابتی پذیرش شدند.
وی ادامه داد: در بخش اتود کارگاهی نمایشنامه نویسی نیز 'امیرحسین بذرافشان و سیدحسن حسینی نژاد' از گرگان به همراه 'حمیدرضا میرزایی زاده' از گنبدکاووس پذیرفته شده اند.
رحیمی نژاد اضافه کرد: در بخش اتود کارگاهی پوسترهای نمایشی آثار سینا صادق پور و رضا پورتراب زاده رودسری از استان گلستان و محسن گرنامی خلیلی از مازندران به بخش رقابتی راه یافتند.
دبیر دائمی جشنواره سراسری اتود عنوان کرد: توجه به مفاهیم و مضامین اخلاقی، توجه به فرهنگ فولکلوریک اقوام ایرانی و توجه به مفاهیم صلح، دوستی و پیوند میان اقوام از اولویت ‌های جشنواره به شمار می‌ رود.
وی تصریح کرد: ارتقا و اعتلای هنرهای نمایشی، پیوند و گسترش تئاتر در جامعه، کشف استعدادها و خلاقیت بالقوه هنرمندان و ایجاد فضای مناسب برای شناسایی و معرفی استعدادهای نوظهور از اهداف جشنواره است.
رحیمی نژاد با اشاره به اینکه هنرمندان تئاتر گلستان بیشتری سهم را در میان آثار راه یافته به بخش رقابتی دارند، افزود: استقبال هنرمندان کشور از این دوره نسبت به دوره قبل که در سال 1387 در تهران برگزار شد، بیشتر است.
به گفته وی؛ در دوره گذشته از 19 استان شرکت کننده 5 استان به بخش رقابتی راه یافتند و در مجموع 9 نفر بدون ترتیب اولویت تنها در بخش اتود کارگاهی نمایشی به عنوان برترین معرفی شدند.
وی یادآور شد: در دومین جشنواره بخش های اتود کارگاهی نمایشنامه نویسی و پوسترهای نمایشی نیز اضافه شده و برای سال آینده بخش اتود کارگاهی نمایش گروهی نیز افزوده خواهد شد.
بخش رقابتی دومین جشنواره سراسری اتود، روز جمعه 20 اسفند ماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی، شهرستان گرگان برگزار می شود.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار : پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.