به گزارش ایرنا، حبیب یزدان پناه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران بر نقش رسانه ها در توسعه گردشگری و معرفی قابلیت های استان تاکید کرد و اظهار داشت: هم اکنون در برندسازی و معرفی ظرفیت ها به گردشگران ضعف وجود دارد که در این راستا باید تلاش کنیم.
وی گفت: ارگ تاریخی بلقیس یکی از قابلیت های شاخص استان برای جذب گردشگر است که امسال هفت میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و بازسازی این اثر در نظر گرفته شده است.
یزدان پناه در خصوص سامان دهی و احیای مجموعه عمارت مفخم نیز افزود: بیمارستان امام رضا(ع) بخشی از عرصه مجموعه مفخم است که با توافق صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی بزودی تخلیه و در اختیار این اداره کل قرار می گیرد.
وی افزود: با آزادسازی حریم و توسعه مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم، این مجموعه در آینده ای نزدیک همانند میدان نقش جهان اصفهان به نقطه گردشگری برای بجنورد تبدیل خواهد شد که مطالعات این طرح نیز انجام شده است.
وی گفت: موزه پول و سکه، موزه مفاخر و مشاهیر بش قارداش و پارک موزه ارتش در مقبره لهاک خان از دیگر برنامه ها است که بزودی محقق می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی به اقدامات انجام شده در حوزه صنایع دستی نیز اشاره ای کرد و گفت: امسال 32 میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان این بخش پرداخت شده است.
یزدان پناه گفت: یکهزار و 250 کارگاه و 56 فروشگاه با یکهزار و 240 نفر بیمه شده در زمینه صنایع دستی فعالیت می کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با بیان اینکه بجنورد برای انتخاب شهر ملی گلیم و سفره کردی انتخاب شده است، گفت: جشن برندسازی برای این هنر منحصر به فرد هنرمندان استان، بزودی برگزار می شود.
یزدان پناه از برگزاری 27 مورد نمایشگاه در سال جاری خبر داد و گفت: هنرمندان صنایع دستی خراسان شمالی با حضور فعال در این نمایشگاه ها به معرفی ظرفیت های استان پرداختند که خوشبختانه در نمایشگاه اخیر تهران، غرفه مربوط به صنایع نساجی استان بیشترین فروش در بین غرفه ها را داشت.
وی با بیان اینکه عدم تبلیغات و بازاریابی مهم‌ترین دغدغه در حوزه صنایع دستی است افزود: کارگروه مارکتینگ و برندسازی در این زمینه تشکیل شده است و به صورت جدی پیگیر این دغدغه هستیم.
وی همچنین از تشکیل کارگروه عشایری با حضور معاونت عمرانی استاندار برای نخستین بار خبر داد و افزود: در این کارگروه به دنبال شناسایی ظرفیت های بکر و منحصر به فرد مناطق عشایری استان برای جذب گردشگر هستیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با بیان اینکه از سرمایه گذاران حمایت خواهیم کرد اظهار داشت: کمک به سرمایه گذاران، کمک به رشد و توسعه استان است و ما نیز اولویت و تلاش های خود را در این زمینه قرار داده ایم.
یزدان پناه افزود: در بحث ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران هیچ مشکلی وجود ندارد اما بعضا وثیقه لازم را ندارند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی به برخی از آثار تاریخی و طبیعی خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: همه آثار ملی برای مردم است اما بعضا افرادی سودجو هستند که امسال41 نفر در کاوش‌های غیرقانونی دستگیرشدند.
بیش از یکهزار و 200 اثر تاریخی در خراسان شمالی شناسایی شده که 583 اثر آن به ثبت رسیده است.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.