به گزارش ایرنا، رضا رجب زاده روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی اظهار داشت: اکنون 97 پروژه ناتمام در بخش آموزشی در استان وجود دارد که باید با هم افزایی و مشارکت ها تکمیل شود.
وی با اشاره به اینکه ایران، در شرایط ویژه ای قرار گرفته و در معرض جنگ نابرابر اقتصادی است افزود: در این شرایط، نقش مدیریت مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و مدیریت چابک بیش از پیش تاثیرگذار است و باید مدیریتی حاکم شود که بتواند خود را با شرایط کشور وفق دهد.
وی گفت: باید با مدیریت خوب بتوانیم بهترین راه حل را اتخاذ و از این پیچ، عبور کنیم.
رجب زاده تاکید کرد: در مسیر توسعه ایران، بن بست وجود ندارد و با مدیریت درست باید مشکلات را شناسایی و برای حل آن راهکار ارائه دهیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه 19 درصد از جمعیت استان دانش آموز هستند گفت: این رقم بزرگ مسئولیت ها برای رسیدگی به وضعیت آموزش را سنگین می کند.
وی افزود: در خراسان شمالی، بنای 37 درصد از مدارس مستحکم است و 60 درصد از مدارس نیاز به مقاوم سازی یا تخریب دارد.
رجب زاده با تاکید بر لزوم توجه به دانش آموزان روستایی اظهار داشت: 39 درصد از دانش آموزان استان در روستاها تحصیل می کنند و بعضا با مشکلات تردد از جاده روبه رو هستند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه اکنون سامانه گرمایشی کلاس های درس در 500 مدرسه استان استاندارد نیست گفت: ساخت مدارس، کمک به استانداردسازی سامانه گرمایشی کلاس ها و ارتقای تجهیزات در مدارس از اولویت های ما است.
عباس سعیدی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم در این آیین، خواستار مشارکت بیشتر خیران در مدرسه سازی شد.
مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی هم در این آیین با اشاره به اینکه تنها 37 درصد از کلاس های آموزشی استان مستحکم است و بقیه تخریبی یا نیاز به مقاوم سازی دارد گفت: در 10 سال گذشته یکهزار و 267 کلاس درس در قالب 216 مدرسه تخریب و بازسازی شده است.
ابوالقاسم بابایی اظهار داشت: اکنون نسبت کلاس های تخریبی به کل کلاس های استان 14 درصد است که با بهره برداری از پروژه های ناتمام این رقم به کمتر از 10 درصد می رسد.
بر اساس این گزارش و بر اساس آخرین آمار، هشت هزار و 761 کلاس درس در یکهزار و 625 مدرسه با زیربنای 964 هزار مترمربع در استان وجود دارد.
اکنون 40 درصد از دانش آموزان استان در روستاها و 60 درصد در شهرها مشغول به تحصیل هستند.
در خراسان شمالی 165 هزار دانش آموز در هشت هزار کلاس درس در 2 هزار باب آموزشگاه زیر نظر 14 هزار فرهنگی مشغول به تحصیل هستند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.