امان الله مغنیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین جمعیت مبتلایان به ام.اس در استان مربوط به بجنورد است و بیشتر آنان هم در 25 تا 45 سالگی هستند اما در این سال ها که سن ابتلا به این بیماری کاهش یافته، جوان 16 ساله هم در میان این بیماران وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه اکنون بیش از 350 نفر مبتلا به ام. اس در استان وجود دارد افزود: شمار بیماران با توجه به شرایط روحی و روانی رو به افزایش بوده و این نگران کننده است.

* 80 درصد پیشرفت در کلینیک تخصصی بیماران خاص
مغنیان در بخش دیگر سخنان خود در باره ساخت کلینیک تخصصی بیماران خاص در بجنورد گفت: این مرکز به عنوان تخصصی ترین کلینیک بیماران خاص شرق کشور اکنون 80 درصد رشد دارد و در آینده نه چندان دور افتتاح می شود.
وی افزود: این مرکز چهار هزار و 400 متر زیربنا دارد و تمام خدمات به بیماران در آن قابل ارائه است.

* امکانات شنا برای بیماران ام.اس ضعیف است
مغنیان در باره فعالیت های ورزشی بیماران مبتلا به ام.اس با بیان اینکه این بیماران نیاز به انجام ورزش های آبی، پیاده روی و یوگا هستند اظهار داشت: یوگا برای ایجاد شرایط خوب و دستیابی به آرامش روحی مورد نیاز این بیماران است و در استان امکانات خوبی در این زمینه ایجاد شده است.
دبیر هیات ورزش بیماران خاص خراسان شمالی افزود: ورزش آبی برای کمک به شرایط فیزیکی و جسمی این بیماران، باید انجام شود که در استان در این باره مشکل داریم.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.