غلامحسین ساقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای رفع تنش آبی در شهرهای استان، قرار است 24 حلقه چاه حفر و تجهیز شود که تاکنون 14 حلقه چاه حفر شده است.
وی افزود: اعتبارات مورد نیاز برای حفر چاه ها هنوز به دست نرسیده است و تاکنون از هزینه های جاری شرکت برای پشبرد اهداف هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه اکنون 100 حلقه چاه برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز شهروندان موجود است گفت: برای تامین آب آشامیدنی شهروندان، 24 حلقه چاه معادل یک چهارم چاه های موجود، حفر و تجهیز می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی اظهار داشت: اکنون شهروندان استان در 14 شهر استان با تنش آبی روبه رو هستند که در پیک مصرف، آب به میزان 735 لیتر بر ثانیه کمبود دارند.
ساقی افزود: با خنک تر شدن هوا، میزان مصرف آب کاهش یافته است اما همچنان مشکل تنش آبی در شهرهای مزبور وجود دارد.
وی با بیان اینکه آب آشامیدنی مورد نیاز شهروندان شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین از آب سطحی یعنی آب سد تامین می شود گفت: امسال سد بارزو و بیدواز هیچ آبی برای تحویل به بخش آشامیدنی نداشتند و این شهرها دچار تنش آبی شده اند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: پایداری منابع سطحی آب به میزان آب های سطحی و ذخیره سدها وابسته است و به همین لحاظ باید برای تامین منابع دیگر آبی در سه شهر مزبور بویژه در اسفراین و شیروان تلاش کنیم.
بر اساس اعلام شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، این شرکت 185 هزار مشترک آب دارد که 85 درصد از مشترکان خانگی این شرکت زیر الگوی مصرف یعنی کمتر از 20 مترمکعب آب مصرف می کنند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.