به گزارش ایرنا یاسر خطیب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: برخی از مدیران و معاونان پرورشی آشنایی کامل با فعالیت های اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان را ندارند در حالی که در سال 58 توسط امام خمینی (ره) این انجمن راه اندازی شد.
وی هدف از تشکیل این اتحادیه را ایجاد وحدت و هماهنگی بین انجمن ها، حراست از دستاورد های انقلاب اسلامی و تحقق آرمان ها و ارزش های انقلاب و جهت بخشیدن به فعالیت های صنفی دانش آموزان دانست.
وی افزود: همچنین تربیت نیروی انسانی و فراهم کردن شرایط لازم برای حضور دانش آموزان در صحنه های مختلف نیز از دیگر اهداف تشکیل انجمن ها است.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید همکاری بیشتری برای فعالیت دانش آموزان عضو انجمن در مدارس را داشته باشد افزود: دانش آموزان افسران جنگ نرم هستند هم اکنون این قشر به پشتیبان نیاز دارند، مدیران باید آنان را مورد حمایت قرار دهند.
مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان شمالی با بیان اینکه دانش آموزان در مدارس نیازمند یک اتاق برای فعالیت های خود هستند گفت: دانش آموزان می توانند در فعالیت های زیادی شرکت کنند که این امر مستلزم مکانی برای آنان است.
خطیب همچنین خواستار تسریع در ارائه مجوزهای اردویی از سوی سازمان آموزش و پرورش شد و افزود: بیشتر فعالیت های تربیتی و فرهنگی در بستر اردوها شکل می گیرد که متاسفانه در این خصوص سخت گیری هایی است.
وی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 11 اردو برای دانش آموزان داشته ایم.
وی افزود: در هشت شهرستان استان دانش آموزان پرچم دار جنبش و هیات دانش آموزی در مدارس هستند و فعالیت های زیادی را شاهد هستیم.
خطیب گفت: دانش آموزان خراسان شمالی دو رتبه بی سابقه در جشنواره مدرسه انقلاب در سطح کشور را به خود اختصاص دادند و همچنین در جشنواره مداد کم رنگ نیز 23 درصد رتبه های کشور را کسب کردند.
این مسئول فرهنگی استان گفت: در بحث نشریه دیواری نیز در سه سال گذشته در سطح کشور رتبه های اول تا دوم را کسب کرده ایم.
هم اکنون سه هزار و 500 نفر از دانش آموزان خراسان شمالی عضو تشکیلاتی و یک هزار نفر نیز عضو عادی اتحادیه انجمن های اسلامی هستند.
خراسان شمالی با جمعیت 863 هزار نفری 163 هزار دانش آموز دارد.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.