قاسم بابایی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اعتبارات 12 میلیارد ریالی سفر رهبری به کمک تکمیل و بهره برداری ازاین طرح آمد.
وی با اشاره به اینکه ، از اعتبارات سفر رهبری در شهرستان فاروج تاکنون 20 کلاس درس ساخته شده یا درست اجرا است افزود: برای سال 96، 12 میلیارد ریال از محل منابع سفر رهبری به شهرستان فاروج در حوزه آموزش وپرورش اختصاص یافت که این رقم برای تکمیل استخر ورزشی دانش آموزان هزینه می شود.
وی اعتبار هزینه شده در سال گذشته برای این طرح را ، 18 میلیار ریال عنوان کرد وبیان داشت: تا پایان سال، استخر فاروج که یکی از 5 استخر در دست ساخت استان بود به بهره داری می رسد.
بابایی گفت: اعتبارات استانی حوزه آموزش وپرورش شهرستان فاروج 8 میلیاردو 800 میلیون ریال است که نسبت به مصوب سا ل گذشته 65 افزایش داشته و امسال جدای از اعتبارات ملی که امیدواریم تخصیص پیدا کند ، در مجموع از اعتبارات سفر رهبری، ورزشی ملی واستانی 24 میلیاردو 800 میلیون ریال در حوزه آموزش وپرورش فاروج اختصاص یافته است.
و با یادآوری اینکه در شهرستان فاروج جز استخر ورزشی دانش آموزان طرح نیمه تمامی نداریم افزود: برای شهرستان فاروج ، ساخت مدرسه 3 کلاسه یام، با اعتبار4میلیاردو 500 میلیون ریال و یک کلاسه تبریان با 2میلیارد ریال پیشنهاد شده است.
بر مبنای سیاست های آموزش و پرورش، آموزش ورزش شنا برای دانش آموزان پایه سوم ابتدایی اجباری شد ودر شرایطی که شهرستان فاروج محروم از وجود استخر بود این طرح کلنگ زنی شد، البته استخر عمومی هم از مصوبات دور دوم سفر هیات دولت نهم و دهم به شهرستان فاروج اختصاص یافت که در سال 89 با یکهزار و 150 متر مربع زیربنا کلنگ زنی شد و هم اکنون با 50 درصد پیشرفت فیزیکی تعطیل است
ساخت استخر دانش آموزی فاروج با یک هزار و416 متر دارای بخش های سونا، جکوزی ویک سالن بدنسازی در سال 90 آغاز شد.
در حال حاضر 5 استخر دانش آموزی در شهرستان‌های شیروان، آشخانه، فاروج، بجنورد و اسفراین در دست ساخت است که با بهره برداری از این طرح ها، تمام شهرستان‌های استان به جزء شهرستان‌های گرمه و راز وجرگلان دارای استخر می شوند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.