به گزارش ایرنا، استخر دانش آموزی بروجرد که با توجه به جمعیت 52 هزار نفری دانش آموزی بروجرد یکی از ضروریات است که با اندکی پیشرفت فیزیکی از سوی اداره نوسازی مدارس به حال خود رها شده، مجموعه ای که کلنگ زنی آن بارقه های امید را در دل دانش آموزان و خانواده ها ایجاد کرد اما طولانی شدن روند اجرای آن این امید را کم رنگ نمود.
بدون شک عدم تسریع در ساخت و بهره برداری از این استخر به نوعی بی توجهی به ورزش و سلامتی دانش آموزانی است که از آنها به عنوان آینده سازان جامعه یاد می کنیم.
درسال های گذشته آموزش شنا برای دانش آموزان در پایه سوم ابتدایی اجباری شد اما نبود استخردانش آموزی در شهرستان موجب شد تا این طرح آنگونه که باید اجرا نشود و آموزش و پرورش بابت اجاره استخرهزینه های بالایی بپردازد.
یکی از اولیا دانش آموزان بروجرد گفت: استخر ویژه دانش آموزان علاوه بر ایجاد انگیزه بین این قشر از جامعه برای روی آوردن به ورزش شنا موجب می شود تا به دلیل مجزا بودن استخر زمان بهتری به ورزش پرداخته و سلامت آنها از نظر بهداشت استخر تضمین می شود.
اسماعیل محمدی افزود: نباید طرح های مهم و محرکی مانند استخر ورزشی دانش آموزی در این شهرستان ناتمام باقی بماند و متولیان باید از ابزارهای موثر برای تامین اعتبار و تکمیل این طرح ها استفاده کنند.
وی بیان کرد: دانش آموزان همچنان چشم انتظار افتتاح این استخر بوده و این توقع زیادی نیست.
یک دانش آموز بروجردی اضافه کرد: دانش آموزان زیادی عضو تیم شنا شهرستان هستند و در مسابقات استانی و کشوری نیز خوش درخشیده اند و انصاف نیست با این همه استعداد درحق این دانش آموزان ظلم شده و استخر ویژه دانش آموزان برای تمرین بیشتر و شناسایی استعدادهای دیگر دانش آموزان نباشد.
امیررضا صارمی افزود: اگر دانش آموزان از استخر مجزا ویژه خود برخوردار باشند قطعا می توانند در زمان های بیشتر و با هزینه های کمتری به تمرین های ورزشی برای موفقیت بیشتر در مسابقات بپردازند.
مدیرآموزش وپرورش بروجرد گفت: ساخت استخر دانش آموزی در شهرستان در حوزه اداره کل تجهیز و نوسازی است و آموزش وپرورش بهره بردار است.
شهاب روزبهانی افزود: استخر دانش آموزی بروجرد هشت سال قبل کلنگ زنی شده و با هشت درصد پیشرفت فیزیکی تاکنون به حال خود رها شده است.
وی اظهار داشت: این استخراگر هشت سال قبل به عنوان مثال با هزینه 10میلیارد ریال افتتاح می شد امروز با افزایش قیمت ها بدون شک باید 10برابر برای آن هزینه نمود.
وی بیان کرد: نبود استخر دانش آموزای موجب می شود تا بسیاری از فرصت ها از دست برود و دانش آموزان از این فضا محروم شوند.
مدیرآموزش و پرورش بروجرد ضمن انتقاد ازعملکرد اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس لرستان اضافه کرد: این نهاد آموزشی آنگونه که باید به تعهدات خود عمل نکرده و علاوه بر تاخیر در تکمیل استخر دانش آموزی در زمینه نصب پکیج در مدارس تعلل ایجاد کرده و سال گذشته مقدمات نصب پکیج را در برخی مدارس بروجرد انجام و کار را به بهانه نبود اعتبار نیمه کاره رها کرده است.
روزبهانی تاکید کرد:همچنین مدرسه رحم دل از سوی نوسازی و خیرین احداث شده و خیر مجموع سهم خود را پرداخت نموده اما با توجه به پیشرفت 95درصدی طرح، نوسازی و تجهیز مدارس حاضر نیست سهم پیمانکار را پرداخت کند تا این مدرسه به آموزش و پرورش تحویل داده شود.
شهرستان 400هزار نفری بروجرد با 52 هزار دانش آموز دارای پنج استخر خصوصی و دولتی است.
7273/6052
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.