محمدرحیم نوروزیان روز یکشنبه در سفر به چناران با حضور نشست شورای اداری این شهرستان ومراسم بهره برداری طرحهای هفته دولت افزود: وی گفت: این افراد بطور دائمی با انتقادهای غیرمنصافانه سعی در تضعیف و سقوط دولت دارند و به صورت پیوسته پمپاژ می کنند که هیچ اتفاقی در دولت نیفتاده و اوضاع بدتر شده است.
وی ادامه داد: دولت یکی از سه قوه فعال در کشور است لذا تنها نباید آن را زیر سئوال برد زیرا در شرایط فعلی دشمن در فضای رسانه ای و افکار عمومی جوسازی می کند. در زمانی که قطعنامه های شورای امنیت علیه ایران بود و همه کشورها علیه کشورمان اجماع داشتند فضای روانی در جامعه اینگونه نبود که هم اینک شاهد آن هستیم.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: وجود انبارهای احتکار نتیجه فضای روانی دشمن است. باید با افراد خائن به ملت در هر جایگاهی که باشند برخورد شود. هم اینک در شرایط خطیری به سر می بریم و رمز پیروزی در این شرایط انسجام و وحدت است.
وی افزود: بنا بر تاکیدات امام راحل، فراموشی هدف و ایجاد تفرقه مهمترین آفات نظام و انقلاب هستند لذا باید با انسجام بیشتر از بروز تفرقه جلوگیری کرد. اختلاف سلیقه نباید به چنددستگی و نفاق تبدیل شود. در شرایط فعلی آنچه دشمن به آن امید بسته همین نفاق است. دشمن خارجی، تهدیدات داخلی، و برخی سوءتدبیرها و ناکارآمدیها از تهدیدات نظام جمهوری اسلامی هستند.
نوروزیان ادامه داد: دشمن خارجی شامل آمریکا و رژیم صهیونیستی دائما می گویند گزینه نظامی روی میز است ولی هیچ غلطی نمی توانند بکنند. قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی، نیروهای دفاعی کشورمان و ملت فهیم ایران جرات جنگ را از آنها می گیرند و می دانند در مقابل این جنگ باید هزینه سنگینی بپردازند.

* کاهش چهار درصدی بیکاری
معاون استاندار خراسان رضوی همچنین به دستاوردهای دولت در این اشاره و بیان کرد: میزان بیکاری در خراسان رضوی از 14.3درصد بهار پارسال به 10.7 درصد در سال جاری رسیده است. همچنین این استان رتبه نخست ایجاد شغل در کشور را کسب کرده بطوری که 16 درصد اشتغال کل کشور مربوط به خراسان رضوی است.
وی گفت: همچنین در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید 297 شرکت دانش بنیان در خراسان رضوی شکل گرفت و 224 هزار شغل ظرف دو سال اخیر ایجاد شد. البته بیکاری وجود دارد ولی اقدامات صورت گرفته در قیاس با گذشته بسیار بیشتر است.
نوروزیان افزود: همچنین حجم صادرات خراسان رضوی ظرف چهار ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 29 درصد و میزان واردات 12 درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: در حوزه کشاورزی نیز سال 1392 حدود 146 هزار تن گندم در خراسان رضوی تولید شد اما این میزان در شرایط کم آبی ظرف سال 1395 به 609 هزار تن و در خشکسالی شدید پارسال به 400 هزار تن افزایش یافته است. گستره عملیاتی سامانه نوین آبیاری هم در سطح مزارع استان از 14 هزار و 600 هکتار به 60 هزار هکتار رسیده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: تولید فولاد خام در این استان هم در چارچوب فعالیت دولتهای یازدهم و دوازدهم 65 درصد رشد داشته و ضریب نفوذ گاز شهری نیز هم اینک 99.5 درصد و ضریب نفوذ گاز روستایی 95 است.
وی به رشد 17 درصدی شمار مشترکان برق در خراسان رضوی هم اشاره و بیان کرد: چهار سد بزرگ طی همین مدت در استان ساخته شده و مخازن ذخیره آب کلانشهر مشهد پنج برابر و ظرفیت تصفیه خانه های آن دو برابر شده است.
نوروزیان افزود: در بخش راه آهن نیز حجم خدمات و فعالیتها دو برابر شده است. در حوزه بهداشت و درمان هم سهم پرداختی بیماران بستری در روستاها 58 درصد و در شهرها به 44 درصد کاهش یافته است.
وی ادامه داد: در حوزه مسکن مهر به عنوان یکی از افتخارات دولت گذشته نیز قرار بود 90 هزار واحد ساخته شود اما تنها 30 هزار واحد آن با اشکالات اساسی ساخته شد در حالی که 62 درصد از این واحد ها در چارچوب فعالیت دولتهای یازدهم و دوازدهم ساخته و زیرساختهای ناقص قبلی نیز رفع شد.

* ضریب امنیت 95 درصدی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی همچنین گفت: این استان از امنترین استانهای کشور می باشد و با وجود 830 کیلومتر مرز و 320 هزار تبعه خارجی ساکن، ضریب امینت در خراسان رضوی 95 درصد است.
وی افزود: کاهش وقوع جرائم، کاهش طلاق و آسیبهای اجتماعی نیز از سوی دولت بطور جدی مورد توجه قرار گرفت و ردیف بودجه هم برای آن مشخص شد.
نوروزیان ادامه داد: در حوزه سیاسی نیز 33 شعبه احزاب استانی در خراسان رضوی فعالیت دارند. در بخش تشکلهای مردم نهاد هم با رشد 115 درصدی، شمار آنها از 540 تشکل در سال 1392 به هزار و 172 تشکل در سال جاری رسیده است.

* به رای خود افتخار کنید
وی همچنین گفت: کسانی که به این دولت رای داده اند گردن برافراشته داشته باشند. دولت بی اشکال نیست ولی اکثریت مردم ایران باید به رای خود افتخار و دولت را همراهی کنند.
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: ممکن است ناکارآمدیها و سوء تدبیرهایی در درون نهادهای حاکمیتی و دولت وجود داشته باشد که باید اصلاحات لازم در این خصوص صورت گیرد زیرا کوچکترین خطایی قابل قبول نیست و در شرایط فعلی مردم توقع دارند و نباید بی تفاوت بود.
وی تاکید کرد: هیچ گرهی در کشور نیست که باز نشود. باید دعواهای جناحی را کنار گذاشت و برای انسجام و همدلی در راستای اعتلای نظام جمهوری اسلامی گام برداشت.
امروز 65 پروژه با هزینه هزار و 520 میلیارد ریال با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی به مناسبت هفته دولت در چناران واقع در 60 کیلومتری شمال مشهد به بهره برداری رسید.
هفته دولت امسال هزار و 544 پروژه با هزینه 14 هزار و 532 میلیارد ریال در سطح خراسان رضوی بهره برداری می شود.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.